Komplex för min längd
Hej
Jag har ALLTID haft komplex för min längd och har fått för mig att det är mycket snyggare och vackrare (om man har rätt proportioner och inte är för bastant) att var i alla fall minst 1.68-1.73 men jag är bara 157.5. Alla är nästan längre än mig i Sverige och jag förstår självklart att det inte finns något att göta. Jag fyller 34 i år men ser yngre ut och nu kan det vara ok men inte som medelålders. Är det sant om man är väldigt smal att man kan se längre ut då? Vad föredrar andra, kort eller lång eller spelar längden någon roll för utseendet? En kompis jag hade en gång kunde inte riktigt förstå att någon som är så kort som ex Cheryl Cole hade blivit stilikon för sina kläder då kläder inte verka sitta snyggt på någon som är 1.60 m. (Hon antydde detta men hon har själv jobbat som modell och älskar att vara lång med skyhöga klackar)
Jag kan förstå att korta kan vara söta och gulliga i sig men att man har en snyggare kropp om man är längre. Vad tycker nu??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-24 01:10
Jag menar att det är mer ok att vara så kort som jag är när man är ung/relativt ung men inte som medelålders.