Inlägg från: mycitydeal |Visa alla inlägg
  • mycitydeal

Komplex för min längd

Hej

Jag har ALLTID haft komplex för min längd och har fått för mig att det är mycket snyggare och vackrare (om man har rätt proportioner och inte är för bastant) att var i alla fall minst 1.68-1.73 men jag är bara 157.5. Alla är nästan längre än mig i Sverige och jag förstår självklart att det inte finns något att göta. Jag fyller 34 i år men ser yngre ut och nu kan det vara ok men inte som medelålders. Är det sant om man är väldigt smal att man kan se längre ut då? Vad föredrar andra, kort eller lång eller spelar längden någon roll för utseendet? En kompis jag hade en gång kunde inte riktigt förstå att någon som är så kort som ex Cheryl Cole hade blivit stilikon för sina kläder då kläder inte verka sitta snyggt på någon som är 1.60 m. (Hon antydde detta men hon har själv jobbat som modell och älskar att vara lång med skyhöga klackar)
    Jag kan förstå att korta kan vara söta och gulliga i sig men att man har en snyggare kropp om man är längre. Vad tycker nu??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-24 01:10
    Jag menar att det är mer ok att vara så kort som jag är när man är ung/relativt ung men inte som medelålders.

• Svar på tråden Komplex för min längd
  • mycitydeal
    Benzaiten skrev 2011-10-24 01:06:20 följande:
    Här är lite kändisar och deras längd
    Tycker du dessa kortisar inte har fina kroppar?

Nicole Richie 155
    Shakira  155
    Kylie minouge 154
    Olsen systrarna   157
    Lady Gaga 155
    Eva Longoria  154
    Reese Witherspoon  157
    Jessica Simpson  159
    Madonna   162
    Sara Jessica Parker  162

Bara för att nämna några kortisar som ser helt fantastiska ut i kroppen.  Så nej man måste inte vara lång för att anses ha en fin kropp..

Hoppas detta kan peppa dig att gilla din längd och att du kan trivas i dig själv. Kram
    Samma veva jag och modellkompisen diskuterade Cheryl Cole som är 1.60 m fällde en annan killkompis som dock inte alls bryr sig om längd på tjejer att ingen ser henne i verkligheten men det är ju inte sant att man inte ser dessa petita kändisar för de går ju på gatorna som vem som helst. Jag har alltid inbillat mig att man är vackrare som längre men det spelar säkert ingen roll. Faktiskt sant när man ser kända som är korta. De hade väl inte fått hollywoodroller där utseendefixering inte känner några gränser. Mila Kunis tror jag  men också  Scarlett Johansson är 1.60 . När jag bodde utomlands fick jag komplimanger men svenska killar är ofta ganska stela med ge komplimanger (såvida de inte är fulla och vill något:)
  • mycitydeal
    mfe skrev 2011-10-24 00:35:26 följande:
    Jag är också 158-159 men jag tänker inte på det. Vad spelar det för roll egentligen? Är det bättre att va 190 och va längre än alla andra och ha svårt att hitta kläder?
    Må inte dåligt över det, ta det som det är :)
    Låter bra, önskar jag inte tänkte på det heller så jag kan komma över ett längdkomplex. Ett kille jag träffade ute en gång sa att det inte var någon skillnad på om en tjej var snygg om hon var lång eller kort men att man la märke till längre tjejer. Han hade även en mycket märklig teori att orsaken till att det fanns så mycket korta tjejer som är kända var att de alla hade komplex för sin längd -det skulle vara drivkraften:)
  • mycitydeal
    Lena skrev 2011-10-24 07:24:22 följande:
    Så fort du faller utanför den väldigt snäva mallen blir kläder svårt att hitta. Men det är svårare om du är större än mallen än om än om du är mindre än den.
    Jag har aldrig haft svårt för kläder då jag är normalbyggd, xs-s men dock hade jag varit större blir kläderna var långa och kanske inte passar.
  • mycitydeal
    Niffan skrev 2011-10-24 20:26:59 följande:
    ...jag har en tråkig längd...1.67...men min mamma hon är 1.55....
    Var stolt över din längd, det är fint att vara liten...jag blir alltid lite avis på små korta tjejer!
    1.68-1.69 är fint. Avis på små och korta tjejer:)
Svar på tråden Komplex för min längd