Komplex för min längd
själv är jag 154 och är alltså kortare än dig. Varför skulle man inte kunna ha snygg kropp bara för att man är kort? Jag har alltid fått höra att jag har snygg kropp. Så långe man är proportionerlig spelar ju inte längden nån roll. Bara för att man är lång har man ju inte per automatik en snygg kropp. När jag var 13-14 ville jag gärna bli längre men sen insåg jag att jag inte skulle bli det och då var det bara att gilla läget och vara stolt över min korta längd istället. Jag är en mini helt enkelt men jag är jättefin ändå!
Jo man ser ofta yngre ut om man är kort pga av att folk förknippar längd med vuxenhet, har hört barn som har frågat sina föräldrar när de sett mig "mamma, är hon vuxen? Jaa, det är hon Men hon är ju liten som ett barn?". Men det är bara att strunta i sånt, jag bryr mig inte. Jag kommer oxå att få rynkor och jag kommer inte att se ut som 20 hela livet även fast jag är kort. Däremot får man vänja sig vid blickar ibland, min vän som är lika kort och nog ser yngre ut i ansiktet än vad jag gör har får hela tiden genomlida dömmande blickar och får chockade kommentarer när hon kommer med sin dotter och folk tror att hon är tonårsmamma, men hon är 28...
Försök att se dina fördelar istället, hitta det du tycker är snyggt och vacker med dig själv och försök att strunta i längden. Tänkt att det finns andra som känner precis tvärtom
Varför är de ok att se yngre ut nu men inte när du är medelålders? Vill inte alla medelålders se yngre ut?
Och att korta inte kan bli stilikoner för att de inte kan bära upp kläderna... vad är det för bulle? Man väljer väl sådana plagg som smickrar just sin kropp. Det finns ju jättemånga kändisar som är korta och är stilikoner! Konstigt påstående av din vän, vill hon trycka till andra för att må bättre själv? Strunt i det.