• Åsa

Noll tolerans!

BlommyNess12 skrev 2011-10-24 22:54:29 följande:
    För ibland är man bara inte särskilt hungrig. Jag tänker inte äta när jag inte är hungrig, det är ganska dumt och orsakar snabbt att jag går upp i vikt. Ibland är jag inte hungrig vid middagstid trots att jag inte ätit sedan lunch, ibland är jag vrålhungrig redan kl 15.30.
    Gick du och tog macka hos mig när maten stod på bordet hade jag tyckt att du var rejält ohövlig Är man inbjuden äter man, i min bok, i normalfallet vad som står på bordet eller låter bli (i det senare fallet skulle jag ta för mig lite för syns skull om jag inte tidigare aviserat att jag kom direkt från annat ätande).
     Om dina vänner tycker det är lika naturligt som du att rota i kompisarna kylskåp i stället för att äta vad som buds handlar det snarare om att de har samma typ av uppfostran som du än om att vänskapen skulle vara närmare.

Mina barn får inte smörgås om de hellre skulle vilja ha det än mat heller för den delen. De får inte vaniljsås i stället för köttgryta heller när de vill det. Däremot måste de inte äta upp om de inte vill/orkar. Hos oss äter man normalt mer än en gång om dagen och ett friskt barn (eller frisk vuxen) blir inte sjuk av att äta mindre en måltid eller två.
Svar på tråden Noll tolerans!