• Anonym (ajaj)

Överdos, hjälp fort!

Anonym (1) skrev 2011-10-24 19:14:36 följande:
    ring 112 omgående,din kompis dör inte av den mängden piller men hon kommer inte må bra på några dagar. hon ropar efter hjälp och behöver kanske läggas in ett tag för observation.
    Jo man kan dö på den mängden piller.

TS ska ringa 112 om hon tror att vännen är i livsfara. ge dom h*ns adress så dom får åka dit!
  • Anonym (ajaj)
    Anonym (1) skrev 2011-10-24 19:25:35 följande:
    nej,man dör inte av den mängden piller, har själv överdoserat 10ggr mer en det som står i trådstarten och på tyngre tabletter och jag lever.
    Jag har tagit överdos 8 ggr, så ja.
    Vid ett tillfälle tog jag 100 lugnande (25mg/st), plus en liter sprit. Inga problem typ. Magpumpades, inget mer med det nästan.
    Vid ett annat, samma tab, 25 stycken, lite sprit, mitt hjärta stannade och dom fick återuppliva mig.

Så det behöver inte handla om antalet tabletter. Det handlar också om hur kroppen och psyket mår för övrigt.
  • Anonym (ajaj)
    Anonym (Anki) skrev 2011-10-24 19:28:41 följande:
    Kan man bli medvetslös då? Eller vad händer?
    Ja man blir troligtvis medvetslös på det.
    Om man inte dör av tabletterna så kan man t.ex väl dö av sina egna spyor.
    Dvs att om h*n ligger på rygg, och spyr så hamnar det i lungorna och man kvävs till döds.
  • Anonym (ajaj)
    Anonym (men) skrev 2011-10-24 20:23:09 följande:
    men du magpumpades ju och återupplivades! Lite skillnad att överleva då än om kompisen får ta tabletterna i fred ;)
    Ja men jag menade att man kan DÖ! Och jag hade dött om jag inte hade återupplivats, ELLER HUR?!
    Och skillnaden på hur mkt jag tog också. "Dog" inte av 100 tab, men "dog" av 25 tab.

Något mer?!
  • Anonym (ajaj)

Men TS.. Ring 112 om du tror att någon är i livsfara! Vare sig någon utsätter dig själv för det, eller om något annat håller på att hända, eller hänt!

• Anonym (ajaj)
    Anonym (ajaj) skrev 2011-10-24 22:18:25 följande:
    Men TS.. Ring 112 om du tror att någon är i livsfara! Vare sig någon utsätter dig själv för det, eller om något annat håller på att hända, eller hänt!

sig själv*

ska det stå

Svar på tråden Överdos, hjälp fort!