• Anonym (Anki)

Överdos, hjälp fort!

En kompis har skrivit att h*n tänker ta en överdos för att h*n mår jättedåligt, vi messade lite och jag frågade vad och hur stor mängd och h*n skrev två imovane 7.5 mg, två stilnoct 10 mg, sex propovan, fyra abilify, fyra cipralex, 24 theralen och 12 nozinan 25 mg och sen en del alvedon (skrev ej exakt hur många men jag gissar på en del). Är den här mängden farligt? Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Överdos, hjälp fort!
  • hon mot strömmen

Ringa ambulansen och polis och säga att kompisen tänker ta en överdos och uppge det du skrev här så klart, så kompisen får hjälp och vård.

• Anonym

Giftinformationscentralen, 08-33 12 31

• Astarte

Om din vän har satt i sig det får du ringa 112. Vet inte om det är dödligt, men det är ju så klart inte vidare sunt. Man kan ju paja sin lever totalt.

• Anonym (Anki)

Oj, är det så illa? Jag är inte säker på om h*n har gjort något ännu men jag är väldigt orolig.
    Jag ska ringa giftinformationscentralen!

Tack för era snabba svar. 

• Anonym (1)

ring 112 omgående,din kompis dör inte av den mängden piller men hon kommer inte må bra på några dagar. hon ropar efter hjälp och behöver kanske läggas in ett tag för observation.

• Anonym (ajaj)
    Anonym (1) skrev 2011-10-24 19:14:36 följande:
    ring 112 omgående,din kompis dör inte av den mängden piller men hon kommer inte må bra på några dagar. hon ropar efter hjälp och behöver kanske läggas in ett tag för observation.
    Jo man kan dö på den mängden piller.

TS ska ringa 112 om hon tror att vännen är i livsfara. ge dom h*ns adress så dom får åka dit!
  • Anonym (wtf)

vafan! är du tappad? skriver du på ett jävla forum istället för att kolla med giftcentralen? med kompisar som du så hade jag också tagit ett gäng tabletter...

Svar på tråden Överdos, hjälp fort!