• tahinaha

Överdos, hjälp fort!

Jag hoppas att din vän söker hjälp hos en psykolog! Om h*n inte söker hjälp kommer detta förmodligen att ske igen. Och nästa gång kanske h*n inte säger något till dig eller någon annan. Jag vet inte åldern på er, men om h*n fortfarande bor hemma, ring föräldrarna och berätta! Om inte, ring soc eller vårdcentralen och be om råd. H*n kanske kommer hata dig ett tag för att du "skvallra" men h*n kommer tacka dig sen när h*an fått den hjälp som behövs och mår bra igen!
    Det är jobbigt som fan att som vän sättas i denna sitsen, jag vet, jag har en vän som skär sig och tar tabletter (absolut inte i den dosen som du beskriver dock) och har en del andra självdestruktiva beteenden. Men det enda jag kan göra för henne (då hon bor i en annan stad och jag har ingen bil) är att peppa henne för att träffa en psykolog. Jag har erbjudit mig att ringa och boka tid osv åt henne då hon inte orkar. Jag råder dig att göra samma sak!
    Var stark för din vän, men ta inte fullt ansvar för dennes liv, det är inte din uppgift, det är vårdens uppgift.

Svar på tråden Överdos, hjälp fort!