• LillaMiss Piggy

Måste ner 30 kg på 6 månader hjälp!!

Bjuden på bröllop om 6 månader. Har 30 kg att gå ner innan dess. Har vv förut men inte gått ner märkbart. Provade lchf 2 månader och gick ner 2 kg

pga jobb och familj så kan jag bara träna 1 ggr i veckan på gymmet. Kanske ta powerwalk på lunchen men thats it

Kan ni rekommendera nått?
  • Svar på tråden Måste ner 30 kg på 6 månader hjälp!!
  • Little Star

Räkna kalorier å pulverdiet?

• Marlean

30 kg om du gått ner som max 2kg på 2 månader tidigare? Hör du dig själv? Det är ju omöjligt, du går inte ner om du inte rör på dig. Om du gör som du gjort tidigare kommer du få samma resultat. Testa att gå upp tidigare för att röra på kroppen eller gör något drastiskt som pulverdiet.

• MagicQueen

Jag gick ner 40 kg på 8 månader tidigare i livet. Så inget är omöjligt. Nu vet jag inte hur mkt övervikt du har, en jag hade väldigt mkt övervikt då och då är det ju såklart lättare att gå ner än om du tex nu väger 85 kg och vill gå ner till 55 kg tex, då blir det ju själklart svårare, går alltid trögt på slutet. Själv gick jag ner från 128 kg till 88 kg.

Det jag gjorde var att börja motionera, mer eller mindre varje dag tog jag en promenad på minst 30 minuter, sen började jag att äta nyttigt och regelbundet. Max 1200 kcal dag. Bort med snabbmat, dricka, godis, kakor mm.
    En enkel metod som fungerade på mig iaf. :)

Emil 071008 & Jesper 080919
  • Marlean

Magic queen Grattis till din viktminskning! =) Vad kul för dig. Nej det är som sagt inte omöjligt men man måste våga ändra på sin livsstil och börja röra på sig.

• MagicQueen

Absolut. Man måste tänka långsiktigt och det går inte att falla tbx till gamla vanor sedan. Man måste ändra sin livsstil för resten av sitt liv vad gäller mat & motion. För mig fungerade det bäst att HELT låta bli kakor, godis mm första 3-4 månaderna. Jag fungerar så att jag kan inte äta bara lite, då vräker jag i mig sedan, iaf vad gäller socker. Så jag avgiftade mig och sedan kunde jag smyga in nån chokladbit eller dyl, men utan att överskrida mina dagliga kalorier. Men ärligt talat så var jag inte så sugen på sötsaker då, jag var peppad att gå ner i vikt då det gick så bra och då vill man ju inte "förstöra" det hela genom att tillföra socker när man väl avgiftat sig.

Emil 071008 & Jesper 080919
Svar på tråden Måste ner 30 kg på 6 månader hjälp!!