Inlägg från: Sven Erik Johansson |Visa alla inlägg
  • Sven Erik Johansson

Normalt med så hårig fitta?

Anonym skrev 2011-10-25 13:32:24 följande:
    Hej, min sambo tillhör de som inte vill raka sig mellan benen, överhuvudtaget.

Jag har egentligen inget emot det men undrar om det är normalt att vara så hårig som hon är: Hennes trekant är väldigt stor, håret är så kompakt och krulligt att man inte ser huden under håret. Hon är också väldigt hårig på blygdläpparna och en bit ner på låren. Även i baken.

Är detta extremt? (även om jag vet att de flesta ansar eller rakar så har ni väl någon gång varit oansade och kan jämföra)
    Det låter normalt. I en befolkning så varierar en massa egenskaper naturligt. En del är långa, andra korta. En del är rödhåriga, andra mörka eller blonda. En del har uppnäsa o andra mera böjd eller rak. En del har mera runt ansikte, andra smalare. En del har mer hårväxt , andra mindre. En del  har fräknar o andra inte.

Sedan finns det i o för sig de som har hormonrubbningar eller andra sjukdomstillstånd som påverkar hårväxt osv. Det finns något som heter hirsutism eller nå´t så´nt. Men jag är inte säker på att hon har det. P-piller har jag för mig kan påverka hårväxten också. De påverkar ju hormonsystemet.
  • Sven Erik Johansson

Sedan kan det ju ligga ett visst värde i att inte ha sett så många-dvs om samlivet(inte bara sexuellt förståss) har fungerat så bra att inte så många partnerbyten skett, vare sig den andre har mer eller mindre hår.

• Sven Erik Johansson

Jag påstår inte att alla tjejer som är helrakade upplever problem med svamp o infektioner men det sägs ju att helrakat rent statistiskt sett kan innebära något större risk för sådant.

• Sven Erik Johansson
    Anonym (51an) skrev 2013-07-06 10:19:51 följande:
    Önskar jag hade mer hår. Har inte mycket buske att skryta med. En gles tofs fram och bara några strån vid blygdläpparna.

Det är normalt att det är olika. Arvsanlagen varierar på det området liksom på andra. En del har mer och andra mindre behåring.
  • Sven Erik Johansson

Var o en gör som den vill,orakat, delakat, helrakat men personligen tycker jag faktiskt det kan vara liksom dekorativt med en mörkare triangel mot ljusare hud, mönster och färg liksom. Helt ok med tjejer med triangel tycker jag.Alla helrakade upplever väl inte problem med svamp osv , men en del gynekologer menar att risken statistiskt är större med helrakat. Det blir liksom en luftkudde emellan kön och trosor med tejers könshår.

Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?