Inlägg från: Anonym (Äckligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äckligt)

Normalt med så hårig fitta?

Ohygieniskt är det! Framförallt vid blygdläpparna och ljumskarna. För att inte tala om vid röven! Äckligt! Det samlar ju vätskor och skit. Framförallt vid mens! Då borde det vara lag på rakning kring blygdisarna om man inte bara använder tampong! Usch och fyyyyy! *ryser*

• Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-21 21:12:24 följande:
    Oj din stackare, måste vara jobbigt att leva utan tillgång till rinnande vatten och tvål
    Canis meus id comedit

Duschar du flera gånger om dagen? När du är i stugan? Svettig på sommaren? Blä blä blä för sånt!! Ohygieniskt som bara den!
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-21 21:23:11 följande:
    Nej, men det finns en fyndig uppfinning som heter våtservetter. Jävligt bra att torka sig i röven med efter att man har skitit, fler borde ha vett på att tvätta sig i arslet. Man kan ju såklart även tvätta könet med dom. Om jag är i stugan, så ligger den 3 meter ifrån en sjö, det är högst troligt att jag är i den sjön flera gånger under en varm sommardag faktiskt.
    Canis meus id comedit

Så du går omkring med svettigt rövhår ovh mensblodigt könshår flera timmar på stan tills du plockat fram din lilla våtservetter? Uuuääääk!!!
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-21 23:04:55 följande:
    Jag har inte mens har du bestämt dig ännu är jag på stan eller är jag i en stuga? Jag svettas inte mindre även om jag rakar mig. Det är likadant oavsett. Och japp jag brukar ha med mig våtservetter när jag åker till stan just för att jag gärna tvättar underlivet efter toabesök. För mig ingår det i normalt hygieniskt beteende helt enkelt. Sen om inte du gillar att tvätta dig efter toabesök får ju stå för dig.

Tvättar mig efter toabesök. Spelar ingen roll vart du är, var ett exempel. För visst fan svettas du en het sommardag genom att springa på stan. Om inte, vad har du för super hud som inte svettas ? Det är så ohygieniskt så det finns inte med lurviga underliv. För att inte tala om hur instängt könet blir av allt hår. Uäk!
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (!) skrev 2014-02-22 00:19:04 följande:
    Vilka miffon som kommit in i tråden. Här snackade jag om en situation och så kommer det massa jäkla nötter och är otrevliga och spyr galla över håriga underliv. Vad är det frågan om, betyder det typ pesten med könshåret som växer naturligt på människokroppen? Och om ni nu tycker det, varför kasta det i ansiktet på folk som inte bryr sig? Vad fan är det som är så jäkla vidrigt egentligen, har ni tappat vettet?

Jag tycker det är ohygieniskt att ha vildvuxet hår i röv, ljumskar och yttre blygdläppar! Det gör det svårare att hålla rent och luftigt under dagen men ett stort, tätt fluff som stänger in allt. Sen om det är snyggt vet jag inte, är väl naturligt.
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-22 00:37:19 följande:
    Eller så gör hår att det just kommer luft mellan.  Varför är det svårare att göra rent? Mitt hår på huvudet blir rent när jag duschar, så varför skulle inte annat hår på kroppen bli rent?
    Canis meus id comedit

Eller så rakar man sig så kan luften flöda fritt... Ja för du blöder ju förhoppningsvis inte från huvudet som fastnar i ditt hår, och du har ju förhoppningsvis inte nån typ av flytning som lägger sig i håret på huvudet heller... Suck.
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-22 02:30:36 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Jag har ingen mens ju, så jag blöder ingenstans om jag inte råkar skära mig med en kökskniv eller så. Flytningar har jag aldrig haft problem med någonsin. Om man rakar sig och tar på ett par trosor och säg ett par åtsittande jeans eller leggings, så finns det ingen luft att få mellan, då tygerna sitter rakt på huden. Hur du får det till att bli luftigt förstår jag inte? Det har aldrig någonsin varit luftigt på mig när jag har haft såna plagg på mig. Du kan tycka det är ohygieniskt hur mycket du vill och det är helt okej för mig. Men bara för att man tycker något så innebär inte det att det är rätt. Det blir inte automatiskt fakta bara för det, däremot är det fakta att du är av den åsikten.
    Canis meus id comedit

Pratar inte bara om ditt könshår, utan i allmänhet. Så om just du har mens eller inte spelar ingen roll. Så du tror på fullaste allvar att det inte flödar mer luft vid ex blygdläpparna om du är rakad med åtsittande byxor än om du har ett lager med hår som blir ännu ett tager för luften att ta sig igenom? Ja absolut, det är bara min åsikt och hur jag ser på det och hur jag föredrar att ha "där nere". För mig är det bara en hygienfråga.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-22 13:17:19 följande:
    Du menar att kroppsvätskor försvinner om man är rakad? Låter magiskt!

inte är du väl så dum?
  • Anonym (Äckligt)
    Påven Johanna skrev 2014-02-22 13:33:43 följande:
    Kan du inte inleda ett samtal med gynekologen där du uttrycker dig precis som i det här inlägget?  De ska ju också kunna få ha roligt på jobbet. 

Varför ska jag göra det? Jag känner mig fräschare när jag är rakad? Jag tycker det känns luftigare utan en matta på underlivet. Jag tycker det är äckligt att vätskor ska samlas i håret, jag har rakat mig mååååååånga år och aldrig haft några problem med varken svamp eller andra infektioner.. Däremot om jag låtit det växa till sig så känner jag mig genast ofräsch och det känns instängt.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-22 13:37:00 följande:
    Nej, men jag befarade att du var det. Är man rakad hamnar svett och flytningar antingen på huden eller underkläderna - varför tycker du det är fräschare?

om jag hade haft flytningar så hade jag haft trosskydd, då hamnar flytningarna där istället för att kleta fast i könshåret.
  • Anonym (Äckligt)

Förstår inte varför folk inte förstår att det är ohygieniskt, som grottmänniskor vill en del se ut som.. Jag tycker det är ohygieniskt att ha vildvuxet hår i röv,ljumskar och yttre blygdläppar. Skulle inte ens kunna visa upp mig till min man på det sättet för det ser så ovårdat ut..

• Anonym (Äckligt)
    Påven Johanna skrev 2014-02-22 15:49:07 följande:
    Men det är inte ohygieniskt. Varför begriper du inte det människa? Att du sedan inte vill ha behåring är ju en helt annan sak. Det är en preferens. 

Jo det är ohygieniskt..
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-23 02:26:42 följande:
    Och var hamnar din svett...?

Ja vart tror du?! På min hud givetvis och bara på huden, inte på både huden och sen ska mysas in i massa kroppshår. Och det är större chans att det blir renare om man bara (om man tex är på stan) måste torka över huden istället för att försöka tvätta massa hår i röv, ljumskar och blygdisar
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-23 18:26:39 följande:
    Haha vilka hallucinationer du har om hur det är att "leva med kroppshår". Kul :)

Har inga hallisar om kroppshår. Har också haft könshår,är inte kroppshårsbefriad.
Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?