• Anonym

Hur mycket räkningar har ni per månad?

Mellan 11 000 och 14 000 ligger våra gemensamma utgifter. Vi är två vuxna och två barn i familjen.
    Se över utgifterna med ekonomisk rådgivare, man kan få hjälp via sin kommun.
    Lät som om ni hade väldigt stora utgifter, har ni mycket lån?

• Anonym

Hyra el mat dagisavgift tv pensionspar fack/akassa telefon sparande det är vad jag har varje månad

• Anonym

Varför tar ni inte och slår ut allt på 12 månader så blir det aldrig en tuff månad utan varje månad blir samma kostnad? Vi har ett konto där det går in 14,000 kr varje månad eftersom vi räknat ut de. Säg bilskatten kommer 1 gång per år och alla suckar o stönar att vilken tuff månad. Men slå ut skatten, exempel 2500 kr per år, alltså 208 kr varje månad in på räkningskontot så finns pengarna sen när skatten kommer. Lite luddigt kanske.

• Anonym

Vi har ungefär som ni Ts, jag fattar inte hur andra kan ha så lite i räkningar? Vi har huslån, amortering, csn, el, sophämtning, bensin, bilskatt,  mobil, hemtelefon, tv-avgift + kabeltv, försäkringar, pensionssparande, en tidningsprenumeration, fackavgift, barnomsorg och säkert nåt mer jag glömt. Vi har inga lån och krediter förutom på huset och csn, ändå ligger vi på drygt 20 000 mån :/ Gissar att huset är största "boven", de som bor i lgh slipper ju mycket av detta...

• Anonym

Vi har ca 17000 i räkningar och då ingår hus, bil, privat sjukförsäkring och studielån. Vi är två vuxna, ett barn.

• Anonym

2 blöjbarn , 2 vuxna en liten hund, 20-25 tusen i räkningar

• Anonym

Den här månaden går nog räkningarna på ca 50k. Brukar vara ca 35k.

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2011-10-25 17:56:27 följande:
    Va tjänar ni som har räkningar på 25+? Går det runt elr bli det knapert?
    Inga pengar över!
  • Anonym
    MrsKnapa skrev 2011-10-25 15:18:01 följande:
    HELENEMEDH; fast om du handlar mat för ca 1000:- / vecka som du säger så är ju inte de 1500-2000:- i mån, utan minst 4000:-/mån eller missförstår jag?

va min tanke me!
Svar på tråden Hur mycket räkningar har ni per månad?