Inlägg från: tricky |Visa alla inlägg
  • tricky

klåååååååda i hårbotten! HJÄÄÄLP!

Jag hade nastan samma problem. Men du ska prova mjallschampo aven om du inte har mjall! Head and shoulders funkade skitbra. Vart ett forsok, mjallschampo helt enkelt.

• tricky
    Themis skrev 2011-10-26 18:00:45 följande:
    Jag har känslig hud och om jag använder Head & Shoulders så FÅR jag mjällen från helvetet, för att jag inte tål allt skit de har i det.

Så jag tycker inte att det är ett bra råd till TS som visar tecken på överkänslighet.

Min man däremot som inte har några allergier, kan använda det.
    Jag hade samma problem som ts och ar ocksa jattekanslig i harbotten, Av varme, av kyla, av olika schampon och harprodukter, men head and shoulders mjallschampo funkar super. Vart ett forsok tycker jag. Dessutom hade ts fettigt har och mjallschampo ar super for det ocksa, iallafall pa mig.
  • tricky
    k girl skrev 2011-10-26 18:17:19 följande:
    Det beror ju alldeles på vad orsaken är! Reagerar huden på t ex parfymen är ju Head & Shoulders helt värdelöst. Jag kan absolut inte använda det och min torra, kliande hårbotten beror i grunden på psoriasis som kan provoceras av somliga schampoon. Använder jag något annat än milda frisörschampon så brakar min hårbotten ihop.

Dessutom måste jag säga att jag är extremt skeptisk till Head & Shoulders. Min make har använt det hur länge som helst och inte velat prova någonting annat för att då "kommer ju mjällen tillbaka". Han har en riktig problemhårbotten med kvisslor, finnar och sår - han har stor sebumproduktion. Jag har dock spytt av doften av Clearasil (är gravid) och äntligen har han gått med på att testa något annat. Det blev ett djuprengörande schampo med peelingeffekt från frisören och ÄNTLIGEN ser hans hårbotten vettig ut! Jag skulle tro att han behöver ytterligare något, typ Fungoral, men jag är nöjd att ha fått honom så här långt. Clearasil har dämpat symptomen, inte botat dem, och absolut inte tillräckligt.
    Finns en massa olika head and shoulders, jag har parfymfri.
  • tricky

Men som sagt, mjallschampo borde du prova, sen vilket marke och innehallande vad, avgor du sjalv, men mjallschampo funkade pa mig trots att jag inte hade mjall.

Svar på tråden klåååååååda i hårbotten! HJÄÄÄLP!