• Dag och natt

Min IDIOT granne!!!

Hypnotica skrev 2011-10-25 20:46:35 följande:
    Du kan inte vända dig nånstans med detta.
    Klart att hon kan. 

TS - vänd dig till din kommuns stadsbyggnadskontor/miljökontor precis som inlägg 28 skriver. Enligt plan- och bygglagen/plan- och byggförordningen krävs bygglov för "ljusanordningar". Ljusanordningar är t.ex. strålkastare. Du kan göra en anmälan till kommunen så får de titta på ditt ärende och se om det finns skäl att ingripa, t.ex. att bygglov krävs och din granne inte har något bygglov. Vidare kan sådana här saker falla under "betydande olägenheter" enligt plan- och bygglagen, dvs. att du störs så pass mycket av det att det blir betydande. Fotografera strålkastarna och beskriv noga dina problem och skicka in till kommunen, så hoppas jag att de kan hjälpa dig!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:54:16 följande:
    #40 tack så mkt det ska jag göra.
    Så lite så! Om ni ändå ska flytta om några månader så kan det dock vara så att kommunen inte hinner göra något. Jag arbetar själv med sådana här anmälningar och vi har långa handläggningstider. I mindre kommuner kanske det går snabbare.
  • Dag och natt

Ja precis, för de nya ägarna kan det ju vara bra att få det utrett ändå (men det är kanske inget man skryter om vid försäljningen att grannen är idiotisk) Nej men börja med att kontakta din kommun så kan de säkerligen hjälpa dig med dina frågor! Lycka till!

Svar på tråden Min IDIOT granne!!!