• Anonym (Vad??)

Min IDIOT granne!!!

Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.

• Svar på tråden Min IDIOT granne!!!
  • Anonym

Antar att det är villa då och så länge lampan sitter på hennes tomt kan du inget göra får då har hon inte satt upp lampan på din tomt

• Anonym

Din granne skulle säkert föredra om du hade på belysningen på din tomt. Strålkastare? Jag gissar att det är vanliga utelampor som man kan behöva den här årstiden. Självklart får du köpa mörkläggningsgardiner om barnen vaknar av att det är ljust ute.

• Anonym (Vad??)

Ja strålkastare och dom lyser inte upp hennes tomt eftersom dom är riktade mot MIN tomt. Till saken hör den att hon inte gillar oss speciellt mkt och bara gör detta för att jävlas. Hon kan väl rikta om lampan då men nää den ska lysa rakt in i mina barn sovrum och lysa upp hela MIN tomt

• Anonym (låt mig se)

Om vi nu utgår från att grannen faktiskt har en strålkastare (hm) och det stör så att dina barn vaknar 5-6 gånger per natt, då är väl det ett ganska stort problem för dina barn? Hur kan du lösa det? Du har pratat vänligt med grannen utan framgång. Fortfarande har hon på strålkastarna så att dina barn vaknar.

Är det nu så jävla viktigt att du får rätt eller är huvudsaken att dina barn får sova? Köp gardinerna för guds skull! Eller nej, för dina barns skull. Nu handlar det visst mer om att du ska få rätt?

• LuMa

Om dina barn har problem att sova när det är ljust så är det väl ändå bäst för deras skull att skaffa mörkläggningsgardiner?
    Det måste ju underlätta på sommaren när det också är ljust ute. 

• Anonym (Vad??)

Jag har hängt upp filtar för fönstrena MEN pga av min sjukdom kan jag inte lyfta armarna i den höjden spec mkt. Nej det handlar inte om at jag ska ha rätt det handlar om att man tar väl hänsyn till sina grannar? Hade det vart tvärtom hade jag inte tvekat att byta till svagare belysning om det nu va så att jag måste ha lampan tänd fast jag harpersienner neddragna. Är man så mörkrädd har man väl inte persiennerna nerdragna? Då har man dom väl uppe såman kan se ut om man nu så gärna vill se tomten? Eller?? Jag finner nämligen inget logiskt i hennes resonemang. Vi har alltid tagit hänsyn till grannarna men nu e ja riktigt arg. Vi ska flytta om några månader och vill inte sätta upp mörkläggningsgardiner, jag tycker faktiskt att det är på hennes ansvar at rikta om sin lampa eller byst till svagare belysning och som sagt JA DET ÄR VERKLIGEN SOM STRÅLKASTARE. riktigt starka jävla lampor,

• Anonym (Vad??)

Vanligtljus stör dem inte, saken är den att hennes lampa liksom lyser in i springorna rakt i ett av barnens ansikte och jag har fler barn i samma rum så att möblera så ingen av dem får lampan i ansiktet är omöjligt. Har försökt

• Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:29:20 följande:
    Jag har hängt upp filtar för fönstrena MEN pga av min sjukdom kan jag inte lyfta armarna i den höjden spec mkt. Nej det handlar inte om at jag ska ha rätt det handlar om att man tar väl hänsyn till sina grannar? Hade det vart tvärtom hade jag inte tvekat att byta till svagare belysning om det nu va så att jag måste ha lampan tänd fast jag harpersienner neddragna. Är man så mörkrädd har man väl inte persiennerna nerdragna? Då har man dom väl uppe såman kan se ut om man nu så gärna vill se tomten? Eller?? Jag finner nämligen inget logiskt i hennes resonemang. Vi har alltid tagit hänsyn till grannarna men nu e ja riktigt arg. Vi ska flytta om några månader och vill inte sätta upp mörkläggningsgardiner, jag tycker faktiskt att det är på hennes ansvar at rikta om sin lampa eller byst till svagare belysning och som sagt JA DET ÄR VERKLIGEN SOM STRÅLKASTARE. riktigt starka jävla lampor,
    Du får väl kontakta kommunen och be dem komma och kolla om det är skäl för er att gå vidare med klagomålet.
  • Anonym (Vad??)

När hennes lampa e släkt när hon tex inte är hemma sover barnen som stockar. Jag tycker det ska räcka med att jag har persienner, varför ska jag behöva ha dubbla persienner? Varför ska hon lysa upp MIN tomt? Min tomt har hon väl inget med att göra??

Svar på tråden Min IDIOT granne!!!