Min IDIOT granne!!!
Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.