• AlexandraK

    Vad ska ni ha för julklappar i adventskalendern?

    Ska göra en adventskalender för dottern som snart är 3. Vill gärna ha förslag på vad jag kan packa in! Det får kosta upp till ca 100 kr.


    Detta har jag själv kommit på:


    Trosor
    Strumpor
    Hårklämmor
    Tuchpennor
    Lundby-möbler
    Lego

  • Svar på tråden Vad ska ni ha för julklappar i adventskalendern?
  • La Lola

    Pixiböcker
    Duplo
    Plastdjur


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • wildlife

    Pippifigurer (en figur/pkt)
    Pärlplattor
    Kritor
    Pyjamas (har vi i paket 23 så har barnen på sig pyjamasen natten till julafton)
    Tomte
    Pepparkaksformar
    Förkläde
    Kavel
    Reflex
    Vävram
    Badkritor
    Tofflor/ mockasiner
    Godis i lördagspaketen

  • Koppkaka

    En sak du kan göra är att köpa ett pussel med 24 bitar (om du hittar ett sånt) och lägga en pusselbit i varje paket tillsammans med det andra. Kul för dottern att se vad motivet föreställer när julafton kommer!

    Annat du kan köpa är t ex:

    Pixiböcker
    Målarböcker
    Kritor
    Sago-cd
    DVD-film
    Minipussel
    Badskum
    Klädesplagg
    Hårprodukter så som snoddar, rosetter, borste osv
    Docktillbehör (om hon leker med såna)


    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Golvmoppen

    Datumljus börjar vi alltid Paketkalendern med. Då kan barnet räkna ner till julafton.

    Har haft pussel och då lagt 3 bitar/pkt och så blir det ngr dagar framöver. Varit uppskattat, Gäller bara att man själv har pusslat pusslet först, så att man lägger bitarna i ordning.

    Pepparkaksformar/figurer
    Vantar
    Mössa
    Klistermärken
    Ngn upplevelse tex bio el ngt lekland

    Ska snart sätta mig och göra dotterns alla paket.

    Samlar på mig saker under hela året, så blir det inte så dyrt när man väl ska göra den. Klädesplagg kan man ju hitta på rea och även andra saker.

    Tur att det finns klisterlappar med siffror som är tänkte till paketkalendern, så att man vet vilka paket som skall vara vilken dag.

  • Zirup

    maracas och krimskramskrona från Ullared har vi utöver det som ni andra kloka själar redan tagit upp (russinpaket, pippifigurer, hårspännen, pusselbitar). Men jag skall följa tråden för ni kanske lyfter andra kloka idéer. Jag gillade adventsljusen och pyamas-idéerna. Köpte en jättefin stor tomtekalender för halva priset i mellandagarna förra året och det blir premiär att använda den nu i december, ska bli kul!

  • AlexandraK
    Johan70 skrev 2011-10-29 13:29:32 följande:
    Presenter i adventskalendern? Det har jag aldrig tänkt på att man skulle kunna ha.
    Har du aldrig sett en adventskalender med paket?
    Jättetrevligt. För alla.

    Nu har jag i alla fall köpt 20 paket. Hinner nog med 4 till. Tack alla för hjälpen. Fortsätt fylla på!
Svar på tråden Vad ska ni ha för julklappar i adventskalendern?