Inlägg från: hanibanani |Visa alla inlägg
  • hanibanani

Pergotime uttaget idag..

Jag börjar med min första Pergotime kur imorgon, är både förväntansfull och orolig. Lite orolig för biverkningarna som står på bipacksedeln men många verkar ha sluppit biverkningar? Det jag mest är orolig för att det inte ska gå på första försöket och att jag kommer bli så deppig. :(

• hanibanani

Hur stor chans är det att det tar sig på första försöket? Någon här som lyckats?

• hanibanani

Nej jag har inte tagit några andra preparat tidigare. Enligt min gyn så har jag fått dessa för att jag dels har otroligt oregelbunden mens, allt ifrån 26 dagar till 85 dagar, och att jag inte får ägglossning varje cykel. Jag känner mig ganska oinformerad faktiskt när jag tänker efter..

• hanibanani

Jag har fått tid för VUL den 7e nov och sen blodprov för att kolla om jag fått ägglossning den 17e nov. Jag tog kontakt med gyn första gången i september då min mens uteblev i nästan 3 månader och hon tyckte då att jag skulle äta något att som stimulerade ägglossningen och för att få mer regelbunden cykel då vi gärna vill ha barn. Vi har "bara" försökt sen i maj/juni..

• hanibanani

Tråkigt att höra :( Men har du ätit Pergotime under hela tiden? Eller man kanske inte får äta det under för lång tid?

• hanibanani

Har tagit den 3e tabletten idag, inga biverkningar, en galen huvudvärk men det är nog inte tablettens fel.

• hanibanani

I eftermiddag ska jag på VUL för att kolla om jag har några äggblåsor. Jag är så nervös, jag är dock inställd på att få dåliga nyheter, så slipper jag bli så besviken menar jag..

• hanibanani

Goda nyheter från min gyn, antingen har jag precis haft ägglossning eller så får jag det inom 2-3 dagar, så jag håller tummarna allt jag kan. Jag hade tydligen perfekta förutsättningar för ägglossning som hon uttryckte det.

• hanibanani

Grattis till plusset fröken01! :)

• hanibanani

Jag blev dock lite förvånad när min gyn sa att det inte går att se om jag precis fått ÄL eller att jag får den idag eller imorgon, på andra verkar det som att dom fått en exakt dag :/ Det var inte min "vanliga" gyn heller för hon tydligen semester.. Blodprov den 17e iaf sen är det väl bara att vänta på att INTE få mensen. :)

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..