• septum

    Pergotime uttaget idag..

    Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

    Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

    Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

  • Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Lilla fjunet

    Vet inte riktigt vad det är du vill veta.....

    Men kan berätta att jag blev gravid med hjälp av pergotime. Vet ju inte varför du har fått de utskrivet och så, men jag fick det för att jag hade oregelbunden mens. Fick regelbunden mens eller ja jag blev ju gravid vid andra månaden med pergotime. Men det funkade till det de skulle=)

    Kände inte av att jag åt tabletter. Vet ej hur det funkar med laktosen....... 

  • septum

    Hihi nej jag vet inte själv.. Jag har fått det utskrivet för att jag inte ägglossar av mig själv. Fick ni ett barn? Just nu har jag nog en miljon frågor som kretsar runt i mitt huvud...

  • shellly

    Jag äter just nu Primolut för att framkalla mens. Är på tablett 5 av 10 sen ska jag oxå börja med Pregotime.

    Jag har inte heller ÄL på egen hand och så har jag oregelbunden mens.
    Ska försöka bli gravid med första barnet och det är spännande och jätte pirrit!

  • Tuvis0806

    Jag blev oxå gravid vid andra kuren! Har oxå problem med oregelbunden mens och utebliven ÄL (troligtvis pco)! Är i vecka 13 och väntar tvillingar, men vet iof inte om det enbart beror på Pergotime? Har tvillingbröder och är 37 år så det kan finnas mga orsaker till att det blev just två! Men jag hade inga som helst biverkningar av kuren (åt Provera först för att få igång mensen) så för mig har det bara varit positivt! Finns ju mängder att läsa på nätet om Pergotime men rekomenderar även att läsa FASS! Lycka till

  • Lilla fjunet

    Japp vi fick världens underbaraste lilla kille=) hade en helt normal graviditet!!
    Alltid spännande  när man försöker få till ett litet liv=) Lyckat till!!!

  • septum

    Tack för att ni engagerar er i mitt lilla problem..Glad Hur många kurer är statistiskt normalt. Jag vet att mitt gyn sa att man fick bara äta 5 max 6 kurer, det var allt. Det ställde så otroligt stora krav på äggstockarna och kroppen så det var det man fick. För att göra min krångliga och otroligt långa historia lite kortare så är det här våran sista chans till smått här hemma. Vi har en lite flicka på två som vi gärna skulle se fick småsyskon att växa upp med. Vi har nog prövat allt och det här är det man inte har prövat än. Så lite nervös känns det för det också, funkar inte det är så har vi "mjölkat" ut alla medicinska chanser som finns för oss. Samtidigt som spänning så känner jag faktiskt lite sorg med. Det känns liksom som sista kapitlet i boken på något vis.

  • septum

    Just nu har jag sjukt ont i magen så då vet man ju vad som är på gång. Så ont att det gör ont bak i hela ryggen med. Är det någon annan som känt så efter en Primolut Nor medicinering? Sådana här känningar har jag inte normalt. Kanske blir det en rejäl renstädning i livmodern för att göra sig beredd för nytt liv där inne.....Skrattande

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..