• che71

Pergotime uttaget idag..

Hej!
    Första Pergotime månaden. 40 år, inga barn, 1 MF på nyår i v6 ,
    aktiva försök sen augusti -10, med ÄL tester som visar utslag varje månad
    alla prover på mig var bra (sambons test ej färdigt)
    fick pergotime för att maxa chansen, pga åldern
    Första tabl. 1 / 11...inga biverkningar...  testade ÄL sticka idag på dag 11 ..svagt imorse (spökstreck?), men inget på em/kväll
    ska på VUL måndag dag 14 o kolla äggblåsor Glad

Hoppas så att det ska fungera!!!

Jag brukar ha 25-26 dagars cykel, med ÄL på dag 11-12 ,men nu ska det ju bli 28 dagars cykel med ÄL dag 14 med pergotime...hur blev det för er?

• che71

inga symptom
    inget utslag på ÄL stickor (möjligen lite svagt i fredags morse?!)
    imorgon är det dag 14 o jag ska på VUL på morgonen
    borde det inte vara ÄL imorgon med Pergotime?
    (annars har jag ÄL runt dag 11-12)

• che71
    septum skrev 2011-11-13 08:57:14 följande:
    Mitt  gyn sa dag 17-18. Jag frågade hur man kunde generalisera det då vissa kvinnor har 23 dagars cykel och andra 67 dagar och då sa de att det var det tabletterna gjorde, stabiliserade upp cykeln så det vanligaste var dag 17-18 oavsett. Sedan sade de att man skulle ligga några dagar innan och helst någon dag över för att vara säker.

min gyn sa att det skulle bli en fin 28 dagars cykel, ÄL dag 14
    o hon rekommenderade samlag dag 12, 14 o 16

konstigt att det ska vara så olika
    jag har ju ÄL (förmodligen) men pga min ålder kanske inte ägget släpper varje månad

nu blir det ju ännu längre att vänta på BIM än vanligt !!!

ni som tagit pergotime flera månader o då fått ÄL dag 16-17, när fick ni mens?
  • che71

Vul visade 3 blåsor, den största på 14 mm Glad
    så jag har inte ÄL än , tillbaka på onsdag för att kolla hur de växer, hon hoppade att den största (och bara den!) skulle växa
    över 20 mm så att det släpper!!!
    så ÄL blir mycket senare än jag trodde (definitivt inte före onsdag/torsdag trodde hon!)
    Tungan ute

• che71
    hanibanani skrev 2011-11-14 20:55:31 följande:
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, blodprov ca. 24-25/11, BIM ca 1-2/12 (?!)
  • che71
    Gråter Vi får inte ens försöka längre!
    VUL idag visade 3 stora äggblåsor (alltså 1 för mycket) o då får man inte chansa .
    Jag började gråta av besvikelse o det var jobbigt att få sina förhoppningar så totalt omkullkastade!
    Men hon sa att jag ska fortsätta med Pergotime.
    På ett sätt önskar jag att jag aldrig tagit de, då hade jag kunnat leva på hoppet i alla fall!
    Vi missar en sån fin chans känns det som...o hon var mycket bestämd...vågar inte trotsa förbudet!
    Så för första gången på nästan ett år finns det inget att hoppas på, inga symptom att inbilla sig, inga onödiga tidiga gravtester att ta .....Gråter
  • che71

septum: japp enkeldos

men hon som läkare borde ju veta bäst, hon vet hur länge vi försökt o hon vet vilka risker o om det är större risk för tex missfall vill man ju inte chansa
    (men vi "myste" igår o kanske de överlever till ÄL, det berättade jag för henne, men gjort är gjort!!Förvånad)

• che71
    septum skrev 2011-11-16 18:00:57 följande:
    Ja men jag tänker att kvaliteten på  äggen kanske inte är den samma som för en som är 20. Eller blir den det av Pergon? Jag skulle ha chansat..Flört

Det påpekade jag för doktorn, försökte på alla vis...men hon var stenhård!
    Jag tycker precis som du...alla borde ju inte bli befruktade o alla kanske inte skulle klara sig ändå...
    Men inte...Obestämd
  • che71
    Glossip skrev 2011-11-16 19:51:43 följande:
    Åhh vad jobbigt che71. Lider verkligen med dig.
    Gör du någon uppföljning med VUL för att se om alla tre har släppt sen eller hur funkar det? Eller skall du fortsätta med pergo?

Hur mår ni andra nu? Jag känner inga biverkningar alls längre. Möjligen att jag är mer kissnödig. Men inte alls ont kring äggstockarna eller molvärk.

Ingen ny VUL förrän efter nästa Pergotime omgång...o inget blodprov (progesteron) för det frågade jag också.
    Trist!!
  • che71
    .

Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, för många blåsor på VUL!!  BIM ca 1-2/12 (?!)
    Pimme - ÄL 26-27/11 (???). VUL 21/11, BIM 18/12 (40 dagars cykel), 2a pergokuren (dubbeldos).
    Är det ingen här som fått för många blåsor med Pergotime o måste avstå från att försöka en månad!! Rynkar på näsan
    Hur blev det i så fall nästa månad , färre blåsor eller ?
Svar på tråden Pergotime uttaget idag..