• Glossip

Pergotime uttaget idag..

Hej
    Hoppar in på denna tråden. Jag börjar också min pergo kur imorgon. Min andra och jag skall ta dubbeldos för jag fick ingen ÄL med första kuren. Är super rädd för att få biverkningar med dubbeldos. Mådde ganska ok efter första förrutom lite extra varm.

• Glossip

Hej
    Jag är på min fjärde dag med dubbelkur och känner inga biverkningar alls. Det är nog inget bra tecken och tror inte det kommer bli någon ÄL denna gången:(

Skall börja med ÄL tester på cykeldag 11.

Hade massa biverkningar av Proveran som jag tog för att få mensen.

• Glossip

Vad är det för samlagsschema ni fått?? Vilka cykeldagar efter pergo skall man ha sex?

• Glossip
    Hjärtefröjd skrev 2011-11-01 23:26:33 följande:
    Konstigt att inte kolla med ÄL-tester. När jag ätit Pergo har min ÄL varierat mellan dag 11 och 20, och då skulle ju inte ert samlagsschema ha funkat särskilt bra.

Kollar läkaren inte med blodprov och VUL hur äggblåsorna utvecklar sig?

Tack för infon. Då skall jag se till att köra på varannan dag och med ÄL-stickor ända till dag 20.
    Förra gången var jag på VUL dag 14 och då sa gyn att jag inte släppt några ägg, men då kan det hänt att jag fått ÄL senare i cykeln. Skall på VUL igen på dag 14. Men vad ser dem på blodprov? Det har inte min gyn pratat om.

• Glossip

Jag är på cykeldag 14 och har varit på VUL. Det visade sig att jag har en blåsa som eventuellt kan släppa om ett par dagar. Men den hade inte växt tillräckligt så jag får kolla med ÄL stickor. Om jag misstänker att jag fått ÄL så skall jag få göra ett blodprov. Annars kommer jag prova en trippelkur pergo. Nu håller jag tummarna att jag får ÄL.

• Glossip
    hanibanani skrev 2011-11-07 10:51:02 följande:
    I eftermiddag ska jag på VUL för att kolla om jag har några äggblåsor. Jag är så nervös, jag är dock inställd på att få dåliga nyheter, så slipper jag bli så besviken menar jag..
    Hanibanani- Nyfiken på hur det gick för dig??
  • Glossip
    fröken01 skrev 2011-11-07 21:19:48 följande:
    Håller tummarna stenhårt! Jag åt en enkelkur i början av september, är gravid i vecka 10 nu så det tog sig direkt. Hade inga direkta biverkningar, kanske lite trötthet.
    Åhh vad kul grattis!!!
    På vilken cykeldag fick du ÄL?
  • Glossip

Efter min första pergo-tur kunde inte min gyn heller se om jag haft ÄL, det kan man bara se om man gör blodprov vad jag förstår. Eller om man följer upp med flera VUL så man ser att någon blåsa växer. Men det hon kunde se var att ingen äggblåsa var såpass stor att jag skulle få ÄL de närmaste dagarna. Men nu när jag tagit dubbeldos såg hon en äggblåsa på 15mm så jag hoppas att den kommer släppa. Men hade den varit lite större så hade hon kunnat säga att jag skulle garanterat ägglossa, men nu kan den lika väl gå tillbaka sa hon.

Hanibanani- Förhoppningsvis kommer någon äggblåsa att utvecklas senare men inte de närmaste dagarna efter du gjort  VUL. Men jätte bra att du skall göra blodprov, då får du reda på om du ägglossat.
    Till mig sa min gyn att om jag misstänker ÄL skall jag boka tid för blodprov 1 v efter jag misstänkt ÄL och se om jag haft ÄL.

• Glossip

Hanibanani- Tror du kommer ha ÄL när som helst. Håller tummarna för dig.
    Ägganlag och blåsa är säkert samma sak!!???

• Glossip

Jätte bra fakta.

Jag är också tröttare och känner mig öm vid äggstockarna. Har aldrig känt av ÄL innan så det måste vara pergotime som gör det. Och jag har ju ätit dubbeldos nu också.

Det är andra gången jag provar pergotime. Första gången var enkeldos nu i sept och nu dubbeldos i okt/nov.

Slutade med piller i januari 2011 och bara fått 1 mens sedan dess. Men har i sept och okt ätit provera + pergo för att få igång mensen och ÄL.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..