Inlägg från: Bubbibalubbi |Visa alla inlägg
  • Bubbibalubbi

Pergotime uttaget idag..

Hej! Är på min första kur med Pergotime. Är på dag 11 idag, och kommer ha ÄL imorgon (antagligen) Gjorde ett UL i torsdags, och då hade jag en 18 mm, en 14 mm och en 12 mm. I vanliga fall har jag en ganska kort cykel med kort lutealfas. Jag har blivit gravid men fått flera missfall. Senaste året har det blivit segt för mig att bli gravid (1 gång på ett år). Så min gyn ville att jag skulle testa Pergotime. Har en underbar son på 4,5 år som drömmer om syskon.

• Bubbibalubbi

Den bm som gjorde mitt UL häromdagen sa att första cykeln med Pergotime så kommer ÄL som vanligt (om man brukar ha regelbunden ÄL) det är först nästa som den ändras.

Jag har fått rejäl molvärk. Undra om inte ett ägg släpper nu. Spännande!

• Bubbibalubbi
    septum skrev 2011-11-19 23:06:24 följande:
    hontas och bubbibalubbi välkomna hit. Kul med lite nya i tråden. 
    Tack! :)

Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, blodprov ca. 24-25/11, BIM ca 1-2/12 (?!)
    Pimme - ÄL 26-27/11 (???). VUL 21/11, BIM 18/12 (40 dagars cykel), 2a pergokuren (dubbeldos).
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
  • Bubbibalubbi

Aj, aj, aj. Så här en dag efter ÄL har jag molvärk OCH foglossning. (och illamående).
    Måste vara pergon som spökar. För även om jag skulle ha blivit gravid så skulle det inte kännas av så för tidigt.
    Det tom drar i ligamenten. 

• Bubbibalubbi
    che71 skrev 2011-11-22 09:33:10 följande:
    blöder lite idag
    väldigt konstigt!!!
    enligt VUL i onsdags borde ju ÄL varit torsd/fred...alltså bara 5 dagar sen ÄL idag
    o vi fick ju inte ens försöka denna månaden pga för många blåsor!!!
    men vi försökte ju i tisdags kväll, innan förbudet!!!Förvånad
    mensen borde ju inte komma förrän 2 veckor efter ÄL alltså typ 2/12
    ???????????????????
    Nidblödning?
    Jag håller tummarna att största follikeln hann spricka innan de andra och att det blev befruktat nu. 
  • Bubbibalubbi

Min kompis har pco och fick köra Pergotime + insemination. En månad kom mensen som vanligt men var lite annorlunda. Hon hade sedan länge slutat testa med gravtest. Började med ny kur Pergotime, kom till läkaren för UL och insemination. Men det fanns inga ägg. Däremot en hinnsäck. Blodprov gjordes. Japp, hon var gravid. En vecka senare såg de ett bankande hjärta. Han är hel och fin idag, trots pergokur i början. Som tur är så får de all näring från gulkroppen i början.

• Bubbibalubbi
    septum skrev 2011-11-23 11:25:01 följande:
    Hej tjejer!

Nu har jag precis talat med gyn och jag hade ett värde på 38 vilket gyn-läkaren sade var ett högt värde och att det tyder på ägglossnig. Tydligen har jag haft det då trots att jag inte haft dessa känningar alls???Förvånad Trodde verkligen inte på det. Så jag skulle inte öka styrkan ifall jag ska börja om med Pergo. Det betyder att jag kan fortfarande blivit gravid.. Jag hade pytte brun flytning här om dagen men inget mera sedan dess. Konstigt. Vi väntar väl några dagar till få se vad som händer. Tror fortfarande på mens för att jag har dessa känningar i magen.

Glossip: Hur har det gått för dig.

Är det någon som har intervallerna på dessa progesteronvärden?
    Jag brukar inte känna av min ägglossning. Och nu med Pergotime så har jag haft lite molvärk runt ägglossnng. Men inte så mycket.
  • Bubbibalubbi

Varför tycker de att ni ska vänta 3 veckor med att testa efter ÄL?

• Bubbibalubbi
    Glossip skrev 2011-11-24 19:43:46 följande:
    Hej
    Jag är på cykeldag 31.
    Jag skall grav.testa på lördag. Jag har en bra känsla så jag hoppas verkligen att det fastnat något ägg:)
    Mår konstigt, lite illa och brösten har blivit lite ömma.
    Hoppas hoppas.Hjärta
  • Bubbibalubbi
    Glossip skrev 2011-11-25 14:01:59 följande:
    Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!Glad Helt sjukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
    Jag är GRAVID!!! Tog test idag kunde inte hålla mig till imorgon. Jag är så glad, kan inte fatta att det är sant.

Köpte ett "riktigt" test - Clearblue digital test och det stod "Gravid 1-2v".

Hade ÄL 11/11 på cykeldag 18 och testade positivt 14 dagar efter ÄL. Dubbelkur pergo funkade visst för mig.
    Åh, vad roligt! Grattis!
  • Bubbibalubbi

Mina graviditetssymptom är på väg bort. En vecka kvar till BIM. I vanliga fall brukar jag känna mig gravid till två dagar innan bim.

• Bubbibalubbi

På lördag har jag bim. Har testat negativt i morse. Men känner mig riktigt gravid. Mina falska symptom brukar annars avta två dagar innan bim, men bim kanske är framflyttat pga Pergotime?

• Bubbibalubbi

Jag är på bim +1, har testat negativt, har fått några spottings. Så det blir att sikta in oss på bästa omgång.

• Bubbibalubbi

Idag kom mensen med dunder och brak. Känns helt ok. Jag har ju egentligen gått vidare och är nöjd med hur vi har det. Våra försök är inte så ihärdiga längre. Vi har ju turen att redan ha ett barn, så livet känns gott ändå.
    Har dock lovat sonen (4,5 år) att vi aldrig ska sluta försöka. För oj vad han drömmer om ett syskon.
    För oss lutar det mot ivf efter jul. Vi hade tänkt börja med det nu i höstas, men så blev jag gravid i somras (men märkte det inte, och fick missfall).  

• Bubbibalubbi
    {#emotions_dlg.flower} BIM November
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December
    che71 - i väntan på mens, vet ej när jag kan påbörja Pergotime igen (för många blåsor på VUL på första!)
    Bubbibalubbi - ÄL 18/12, 12:e cykeldagen, BIM 31/21, 25 dagars cykel, Skippar Perotime denna cykel, och kör med akupunktur och kinesisk medicin istället
    Lovva - ÄL (beräknad) 10-11/12, BIM ca 24/12. Första pergoturen (enkeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/12, 17-18 cykeldagen,  BIM ca 25/12, 2 pergokuren (enkeldos)
    3villbli4 - ÄL 11-12/12, BIM ca 25/12, Första pergokuren (halvdos)
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 27/12. BIM 10/1. 3e pergokuren (dubbeldos).

Gravid Gravida (BF lista)
    Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF

Uppdaterade mig själv i listan. Är på cykeldag 6 och har käkat dubbelkur pergo sen dag 3. Ska prata med gyn imorn och se när VUL blir (tydligen jäkligt ont om tider så här precis innan jul, men han ska väl kunna klämma in mig nåstans hoppas jag). Så hoppas jag på ÄL runt den 27e, perfekt då jag och sambon är lediga i flera dagar tillsammans då, till skillnad från förra gången då vi sågs ungefär 30-60 min per dag just ÄL-dagarna. Svårt att få till bebisverkstad då, det blir iaf inte särskilt romantiskt :P
  • Bubbibalubbi
    Lovva skrev 2011-12-16 16:53:07 följande:
    Tjejer, en liten alkoholfråga.. Hur gör ni mellan äl och bim? Jag har inte druckit de andra månaderna men ikväll ska jag ut med jobbet och jag vet att det kommer bli 1000 frågor. Är det dumt att ta en drink eller två? Jag är på bim -7/8 (äl+6) Jag har läst att det inte är farligt att dricka förrän det har gått några veckor in i graviditeten men jag känner mig lite orolig ändå. Så, hur gör ni?
    De ggr jag har blivit gravid så har jag för ovanlighetens skull druckit lite en vecka innan BIM (jag dricker knappt alls, och när jag väl gör det så blir det väldigt lite). Första gången var med min son, och det påverkade nog inte honom alls. De andra ggrna har jag fått missfall. Men det berodde knappast på alkoholen.
    De säger ju att det inte ska vara någon som helst fara innan vecka 6-7 eftersom fostret då får sin näring från gulkroppen. Granntjejen som har massor av ivfer i bagaget avstår helt från alkohol och kaffe efter insättning. Trots att hennes läkare sagt att hon ska leva som vanligt. 
  • Bubbibalubbi

Lovva - tyvärr gör det ingen skillnad. Svårt att veta ändå.

• Bubbibalubbi

Ok! Grattis till plus!
    Själv har jag påbörjat ivf. Ska göra en superlång nedreglering pga endometrios.

• Bubbibalubbi
    {#emotions_dlg.flower}BIM November 
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December 
    Bubbibalubbi - Börjar med ivf istället 
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM Januari 
    Pimme - ÄL 27/12. BIM 10/1. 3e pergokuren (dubbeldos) 

{#emotions_dlg.flower} BIM Februari 
    Cerrgweni - BIM tidigast 9 feb. ÄL antagligen runt  25-29 jan. Första pergokuren enkel
    3villbli4 - ÄL 8/2, BIM 22/2, 2:a pergokuren (halv dos)

GravidGravida (BF lista)  
    Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF 
    septum- 2:a pergokuren, enkeldos, BF 1 sep 
    Förstis- 2:a pergokuren, enkeldos, BF  14 sep
    Lovva- 2:a pergokuren, enkeldos, BF 1 okt
    che71 - 2:a pergokuren, enkeldos, BF 3 okt
    Pineapple -1:a pergokuren, enkeldos. BF 11 okt

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..