• septum

Pergotime uttaget idag..

Lovva: Jag håller med föregående. Jag har varit gravid 5 gånger och tycker man borde vara rutinerad men man är lika osäker ändå.
    Som nu t ex... jag känner mig helt negativ inför denna gång. Jag tror inte att det har tagit sig. Jag börjar redan förbereda mig för omgång tre... Fast mitt mentala motarbetar mig till max... chansen... chansen .. chansen.. Man kan ju bli skitzo..... Alltså hjälper inte nå att jag burit barn tidigare... Väntan tar knäcken på oss med..Rynkar på näsan

• septum

3villbli4: Jag förstår inte det där med samlagstest.. (jag vet att du förklarat det tidigare i tråden men i alla fall). Du är väl den enda som behöver göra det av oss här inne va? Låter lite kränkande tycker jag. Men jag är känslig. Vad tycker du?

che71: Usch för missfall. Jag vet precis hur det är. Har själv haft två på raken. Ett i v 17 där det blev riktig förlossning för barnet var för stort för att skrapa..Gråter och ett i v 11 där jag fick åka akut in på KK för att bli sövd och opererad. Hemska upplevelser. Det är det ju naturligtvis för alla men när man har kämpat som vi gör här inne för sitt lilla plus, genomgått enorma hormonstimuleringar som jag gjorde i och med IVF som i sig är enormt knäckande för det mentala så det utanpå... Du har ju också enorma hormonnivåer i kroppen som blir jätte jobbiga att deala med efteråt.

Är det någon annan här inne som prövat IVF?

• septum

Lovva: Var inte så hård på dig själv.. Det är inte lätt det här. Det är heller inte säkert att man reagerar lika från graviditet till graviditet.. Jag har t ex kunnat sagt direkt i första trimestern vilket kön som jag bär på p g a illamåendet. Jag mår så sjukt mer illa när jag bär pojkar än flickor.. (motsatsen till allt man läser på nätet). Samtidigt som de i min närhet ej ens upplever illamående. Vilket är helt osannolikt för min del.

• septum

Lovva: Jag vet inte hur du är men jag vet att min son är med oss här hemma från sin värld. Han brukar vara här och leka med min lilla dotters leksaker. Ett medium bekräftade det en gång när hon sade att en liten pojk fanns i mitt hem och brukade leka med leksakerna. När hon förklarade hur han såg ut så förklarade hon exakt hur min dotter ser ut vilket gör att jag blir helt säker på att även han skulle vara väldigt lik sin far då dottern är en kopia...Skrattande Jag har oräkneliga gånger gråtit över detta barn och inte kunnat önska annat än att han skulle vara här hos oss på riktigt. Men det är en liten tröst att veta att han är här. Jag hade ju i alla fall honom hos mig en hel dag inne på KK så jag har ju ändå bildat något slags band till denna lilla kille som aldrig fick leva i denna världen.
    Vilken dag i cykeln är du nu?

• septum

che71: Det var rejält hemskt men det är klart att vi tänker positivt nu..Man måste ju annars skulle man inte orka gå igenom detta. Just nu är min oro att Pergo inte ska fungera på mig alls. Som jag tidigare sagt så har jag tappat hoppet för denna gång. Vet ej varför. Enbart en känsla. Så mitt mentala har ställt in sig på omgång 3.
    Jag drömde här om natten att jag fick tvillingar, en av varje. Hoppas den drömmen slår in. Jag har faktiskt förutspått mina andra graviditeter med kön och allt (förutom missfallen) och de har stämt. Men jag tror att det är lite speciellt när man är så hormonpåverkad så jag litar inte helt på det. Tiden får utvisa..

Lovva: Jag har alltid trott som du innan man hamnade i denna karusellen att det skulle fungera den dag man ville men så enkelt var det inte. Mina två första barn som är stora nu var det så men sedan var det stopp. Jag ställer mig helt på din linje och säger hoppas på FÖRR snarare än senare...

• septum

3villbli4: Då förstår jag. De anser säkert inte att jag behöver det i och med att jag blivit spontant gravid innan. Då lär inte det vara problemet. Jag har också gjort en röntgen av äggledarna och livmorden. Man lärde sig endel om sin kropp då. B la att jag har hjärtformad livmoder + en tjock skiljevägg som sträcker sig ända ner till hålet....Förvånad Lycka till på din röntgen.

• septum

3villbli4: Om du blivit spontant gravid förut så borde det väl räcka att din man lämnar spermieprov. Eller???
    Både hjärtformen i sig och skiljeväggen gör att man har svårare att bli gravid plus att fäster bebisen på skiljeväggen ökar risken för missfall då de inte blir tillräckligt med näring dit. Nu har jag i och för sig en väldigt tjock vägg vilket läkaren sade är en fördel när man ändå har det för att det kan då finnas tillräckligt med blodtillförsel och näring så att ett barn kan överleva. Men sammantaget så ökar både hjärtformen och skiljeväggen risken för missfall. Även att det är svårare för ägget att fästa alls. Nu har jag burit tre barn full ut så det i sig kanske inte är problemet utan att bli gravid alls. Men som läkaren tror i mitt fall så är det hormonellt.

• septum

Pineapple: Välkommen. Kul med fler i tråden.

3villbli4: Ja de andra är fullgångna graviditeter.. 1:an tre dagar innan beräknad tid, 2:an tio dagar innan beräknad tid, 3:an tio dagar över.

• septum

Flyttar fram listan.
    Pineapple skriv gärna in dig. Du kan väl skriva in dig under BIM Januari trots att du inte har något riktigt startdatum och ändra på det när du har klart för dig hur det blir. Börjar du med en tablett?

{#emotions_dlg.flower} BIM November
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December
    che71 - i väntan på mens, vet ej när jag kan påbörja Pergotime igen (för många blåsor på VUL på första!)
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    Lovva - ÄL (beräknad) 10-11/12, BIM ca 24/12. Första pergoturen (enkeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/12, 17-18 cykeldagen,  BIM ca 25/12, 2 pergokuren (enkeldos)
    3villbli4 - ÄL 11-12/12, BIM ca 25/12, Första pergokuren (halvdos)
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 27/12. BIM 10/1. 3e pergokuren (dubbeldos).

{#emotions_dlg.flower} BIM Januari

Gravid Gravida (BF lista)
    Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..