• Andreas tjej

Vad kan vara lämpliga belöningar om man når delmål vid viktnedgång?

Tips någon?

Vad skulle göra att DU kämpade lite extra för att gå ner i vikt? 

• Svar på tråden Vad kan vara lämpliga belöningar om man når delmål vid viktnedgång?
  • Elephino

- Spabehandling
    - Biobesök
    - En kurs, t ex i oljemålning på ABF (om nu oljemålning vore något som intresserade mig...)

Jag skulle alltså ge mig själv någonting som jag mår bra av, men som inte är kopplat till mat eller kläder. Jag skulle även låta plånboken avgöra vad som vore en lämplig belöning.

• Themis

Gör som rökarna- lägg alla godis/snackspengar i en hög och när du nått målet så får du handla nåt trevligt för dem- som inte innehåller kalorier.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Majsan70

Jag har satt upp massa olika delmål.

Biobesök

Nya kläder

rida islanshäst med familjen

käka julbord utan att väga maten

Köpa nåt smycket

göra nån resa osv osv.

• Emjak

Jag har unnat mig skor Skrattande

När mitt mål är nått så är det en ny garderob som gäller!

• Andreas tjej
    Emjak skrev 2011-10-26 18:18:25 följande:
    Jag har unnat mig skor Skrattande

När mitt mål är nått så är det en ny garderob som gäller!
    Vad har du köpt för skor?
  • Emjak

Jag brukar i vanliga fall köpa skor efter hur praktiska de är..

Men nu unnar jag mig skor som är snygga, sexiga och som man känner sig fin i.
    Jag har införskaffat skor med höga klackar eller med bling-bling. Ja egentligen vilka som helst som jag gått och sneglat på förut men aldrig köpt.
    Med viktminskningen har jag även fått en självförtroendeboost så nu använder jag mina finare nya skor även till vardags. Jag bär upp dom nu så att säga. Innan kände jag mig obekväm och ville helst inte synas. Kände mig för tjock helt enkelt 

• Pirum

Något klädesplagg som inte går på storlek, t ex en pashmina eller så. Eller en väska. 

För mig som har gått upp mkt under graviditerna och snart har gått ner 30 kg för tredje gången så är nya kläder som kräver storlek också bra delmål. Man behöver ett par brallor att gå runt i även om man inte kommer att kunna ha dem mer än en kort period. Man behöver ju inte köpa märkesvaror men ett par hyggligt sittande jeans från tex HM eller Cheap Monday gör ju jättemycket för hur man känner sig under viktnedgången.  

Svar på tråden Vad kan vara lämpliga belöningar om man når delmål vid viktnedgång?