Inlägg från: Anonym (mamma m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma m)

Kan jag få ersättning för mina ärr?

För ett par år sedan blev jag stucken av en insekt? i nacken och på benet på vår semester. Efter ett par månader blev det som en knöl under huden där sticket kom. Jag tänkte inte mer på det förän knölen under huden bytte färg och blev något större. Frågade min läkare om vad som var bäst att göra och fick rådet att ta bort dom. Nu är dom borta båda två, kvar blev två fula och stora ärr. Ett på smalbenet och ett i nacken. Båda välsynliga och riktigt jäkla fula :( Provsvaren har kommit och det var ett dermatofibrom, en ofarlig knöl som läkaren sa kan vara orsakad av just insektsbett.

Kan jag gå via någon försäkring o få ersättning för dessa sjukt fula ärr :( Vad jag vet så har jag hemförsäkring, försäkring via jobbet och en oycksfallsförsäkring.

• Svar på tråden Kan jag få ersättning för mina ärr?
  • Anonym (mamma m)

Vilken försäkring ska jag gå via? Detta hände på en resa utomlands.

• Anonym (mamma m)

maddeemma, jag gick med dessa i många år innan min man tvingade mig o fråga min läkaren. Hon sa direkt vad det var. Har ringt försäkringsbolaget o tydligen hade jag ingen olycksfallsförsäkring. Dom hade skickat räkningen till fel adress (vi har flyttat). När jag inte betalade den så upphörde försäkringen att gälla.

Nu har jag täcknat en ny försökring hos ett annat bolag som började gälla den 1/1-2012. Dom kan jag nog inte fråga om detta då försäkringen nyligen täcknats eller kan man göra det?

• Anonym (mamma m)
    gardengirl skrev 2012-02-06 23:01:35 följande:
    Trådstartaren: Nej du kan inte få ersättning för en gammal skada från en nytecknad försäkring.

Du måste ha haft en giltig betald försäkring då skadan skedde, dvs. ärren uppstod. Om din gamla försäkring fortfarande var giltig då kan du däremot ha rätt att få ut från den.

Tack för ditt svar, det ända gilltiga jag hade under operationen och under alla år är hemförsäkring. Först för lägenheten och sen villa försäkring när vi flyttade. Ingen gilltig olycksfall för den gick ut i april 2011 och jag opererades i oktober 2011. Tyycker ärren ser sjukt fula ut för varje dag som går. Dom klassas fortfarande som "färska". Ärr bedöms inte innan 2 år men jag känner redan nu lite ångest över att jag tog bort skiten. Såg snyggare ut innan dom skar i mig

Det ända jag fått för mitt första ks ärr var "sveda o värk". Blev akut snitt där dom inte tänkte sig för hur dom skar i mig så det blev ett ovanligt långt snitt. Det lider jag inte så mycket av då man inte ser det för underkläderna/badkläderna...Men det på benet och i nacken sticker i ögonen. Min frisör var den första att fråga vad jag hade gjort i nacken?!
Svar på tråden Kan jag få ersättning för mina ärr?