• Anonym

Kan jag få ersättning för mina ärr?

Jag fick 5000 kr i ersättning för ett fult och synligt ärr jag har som de sydde fel så jag tror du kan få det. 

• Anonym
    Anonym (mamma m) skrev 2011-10-26 22:20:19 följande:
    Vilken försäkring ska jag gå via? Detta hände på en resa utomlands.
    Jag minns inte för det var min mamma som hjälpte mig med det. Det här hände när jag var 13. Men kontakta ditt försäkringsbolag och hör med dem. De är kunniga och vet vad som gäller!
  • Anonym

För att du ska få ersättning ska du ha fått läkarvård för skadan, vilket du verkar ha fått. Det borde vara din olycksfallsförsäkring som ska täcka det. Tänker söka för mitt som är ett 1 cm djup grop stort som en enkrona strax under knät. Får se vad dom ger en. Har hört att dom i somliga fall erbjuder en kosmetisk operation istället.

• Anonym
    Mamma till T skrev 2011-10-26 22:33:00 följande:
    Kan man få ersättning för ärr i underlivet efter förlossningsskada?
    ja
  • Anonym

Bästa sättet är att kolla igenom era försäkringar och se vad ni har för typ av försäkring och vad det ev kan täcka. Sen kontaktar ni ert försäkringsbolag och hör med dom om just DU kan få ersättning för din skada.

• Anonym

Allt beror på vilken försäkring du har. Min dotter fick fula vattkoppsärr och som tur var hade vi inte bara en olycksfallsförsäkring utan det var en kombinerad sjukförsäkring också.
    En olycksfallsförsäkring täcker INTE sjukdomsskador.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 23:53:43 följande:
    Allt beror på vilken försäkring du har. Min dotter fick fula vattkoppsärr och som tur var hade vi inte bara en olycksfallsförsäkring utan det var en kombinerad sjukförsäkring också.
    En olycksfallsförsäkring täcker INTE sjukdomsskador.
    Nu kanske det är olika för olika bolag vad dom kallar sina för, men hos FOlksam som jag har så är det Olycksfalls försäkringen som täcker bland annat invaliditetsersättning, tandskador, ärr mm. Sjukförsäkringen är för att minska ditt inkomstbortfall vid långvarig sjukdom.
Svar på tråden Kan jag få ersättning för mina ärr?