• Anonym (Schawrzkopf)

Hur avtändande är grått hår på en man?

Nu vill jag höra sanningen! Om man för övrigt är vältränad och har snyggt rynkfritt ansike utan dubbelhaka.

Har några gånger färgat håret svart med just innan krogbesöket. Då har jag märkt att jag har större chans på tjejer i 35-40-årsåldern. Jag är själv 50. Då tänker jag att det är konstigt att hårfärgen skall betyda så mycket. Men uppenbarligen gör det det.

Sedan åker jag hem på morgonen och tvättar ur färgen. Men det är ju jobbigt att träffas igen och visa upp sitt rätta jag
  • Svar på tråden Hur avtändande är grått hår på en man?
  • Eleonor01

En man som visar sitt riktiga jag är mer intressant än något fejk. Fattas glimten i ögat å charmen så spelar det ingen roll om du e färgad eller ej. Tror även att det gäller oss kvinnor eller?? Jag vill hoppas att insidan är viktigare än något grått. Däremot är det ett plus att man tar hand om sin kropp som ska orka lääääänge :)

• xXxFrejaxXx

En karl ser ju nästan bara bättre ut för varje år han lägger på sig! Skippa färgen!

• Anonym (Tyra)

äsch, bryr mig inte det minsta om mannen är gråhårig. Min sambo är 31 och börjar bli gråhårig redan. Det är inget som rör mig i ryggen. Skulle aldrig få för mig att dissa en kille pga hårfärgen.. 

• Anonym (Charmigt)

De grå tinningarnas charm säger jag bara! Det behöver inte alls vara avtändande. Och jag är en kvinna på 30 år...

• Anonym (35-åringen)

Näpp, börjar håret gråna så låt det vara så. Grå utväxt är inte snyggt nånstans. Och tillfällig färg som du verkar använda och sen så visar det sig att han inte ser ut så egentligen? Nä, det går bort.

Jag är 35 och tycker det är lite charmigt med grått hår, faktum är att jag bryr mig rätt så lite om hur hans hårfärg är eller ens om han har hår överhuvudtaget (fast börjar det bli glest är det snyggare att man rakar skallen än gör något fåfängt slags försök till comb-over eller att ha kvar en krans). Att han ser proper ut och är trevlig är betydligt viktigare än att han har svart hår istället för grått

• Binary

jag har inte passerat 35 och har massa grått hår när jag låter det växa, har inte färgat håret sedan tonåren då jag började få gråa hår. Jag brukar kalla det "naturliga highlights" och jag har fortfarande inte hittat någon som reagerat illa på det. Jag tror snarare att det handlar om hur man trivs med sig själv

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • FasterK

Karlar som försöker dölja gråa hår med färg är direkt avtändande. Oftast syns det väl och signalerar fåfänga samt en viss osäkerhet. Ja, för mig då. Grått hår är snyggt och sexigt. Särskilt på en vältränad snygging.

...och ja, jag kalla mig gärna könsstereotyp, men jag tycker inte på samma sätt om kvinnor som färgar håret. Dock önskar jag att de också kunde bejaka sina grå strån.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Pleco

Grått hår kan vara snyggt, alla hårfärger kan vara snygga. Det är helheten som gör mannen.

(Däremot är 50 inte lockande för mig som är 35.)

• Anonym (35-åringen)
    FasterK skrev 2011-10-27 13:42:22 följande:
    ...och ja, jag kalla mig gärna könsstereotyp, men jag tycker inte på samma sätt om kvinnor som färgar håret. Dock önskar jag att de också kunde bejaka sina grå strån.
    Här håller jag med. Jag själv är väldigt fåfängd och har både förstärka naglar och hårextensions. Väldigt mån om mitt utseende. Men en karl ska liksom vara karl tycker jag (fast välklädd och mån om sig själv). Är han mer fåfängd än jag så är det direkt avtändande.
Svar på tråden Hur avtändande är grått hår på en man?