• Anonym (sova)

Nån som ätit Imovane?

Hej

Har fått Stilnoct mot mina sömnbesvär, de funkar inte.. jag kan ta en tablett och är fortfarande vaken 3 timmar senare...

har nu fått Imovane istället, är de bättre?

Någon som har erfarenheter från dessa mediciner?

• Svar på tråden Nån som ätit Imovane?
  • Anonym (japp)

Hej!

jag hade samma problem med Stilnoct och imovane har fungerat riktigt bra. Var bara beredd på att de kan verka snabbare än du trode!
    Sov sött!  

• Anonym (sova)
    Anonym (japp) skrev 2011-10-27 16:07:20 följande:
    Hej!

jag hade samma problem med Stilnoct och imovane har fungerat riktigt bra. Var bara beredd på att de kan verka snabbare än du trode!
    Sov sött!  
    Ja, jag hoppas jag sova inatt...

Är de starkt vanebildande?, min läkare sa att jag får max ta dom varannan natt bara för det....
  • Anonym (japp)

Jo de är starkt vanebildande men jag brukar hävda att det är sömn också.... jag har ätit dom i ca 5 år, varje natt med undantag för när jag varit gravid och visst har jag haft några sömnlösa nätter i början men det gick snart över.
    Ett tips är dock att helt och hållet plocka bort all koffein ur kosten.... fungerar helt magiskt för mig! För första gången på över 10 år sover jag kalasgott utan hjälp! 

• Trialanderror

Själv kan jag knapra imovane utan att bli mer än lite gäspig.
    Zolpidem däremot! Med dom så sover jag som en stock efter 30 minuter.

• Anonym (sova)
    Trialanderror skrev 2011-10-28 00:03:45 följande:
    Själv kan jag knapra imovane utan att bli mer än lite gäspig.
    Zolpidem däremot! Med dom så sover jag som en stock efter 30 minuter.
    Stilnoct och Zolpidem är samma läkemedel.....olika namn bara...
  • Trialanderror
    Anonym (sova) skrev 2011-10-28 15:05:49 följande:
    Stilnoct och Zolpidem är samma läkemedel.....olika namn bara...
    Jo jag vet... fast Stilnoct låter dock roligare.
  • Eleminan

Imovane funkar bra, fast dagen efter smakar allt man äter och dricker (vatten framförallt.) skit.

• As mamma

Imovane är inte så starkt tycker jag men de flesta somnar snabbt på det. Men det är vaneframkallande tyvärr så var försiktig :( Det smakar äckligt, jag kan absolut inte ta det med vatten utan måste ta det med juice, mjölk, läsk eller något. Sen när du väl tagit imovane ska du lägga dig på en gång, då verkar de bättre.

• Anonym

Varför inte använda Propavan istället då stilnoct är otroligt vanebildande.

• Anonym (japp)

imovane funkade första veckan men sen såg jag ingen mening med att fortsätta,plus att jag fick metallsmak i munnen,yääk.
    nu tar jag 2 propavan 2 timmar innan läggdags och sover hela natten,ibland tar jag theralen,den knockar en rätt bra.

kamomillte på kvällen är väldigt rogivande.   

Svar på tråden Nån som ätit Imovane?