Inlägg från: jessamy |Visa alla inlägg
  • jessamy

Juli bebis 2012

Hej. Far jag vara med? plussade igar. Tredje barnet. Vet ej exakt nar jag hade mens men blir en slutet av juni borjat pa julibebis.

Har en dotter pa snart tre ar och en son pa nastan atta manader.

• jessamy

Jag önskar jag kunde minnas när jag hade mens sist jag så jag visste ungefär hur långt gången jag är. Jag tro.r det var 1 okt. Vi hade oskyddat sex den 9 oktober. Och har för mig att jag sa till min sambo att det var bara 8 dagar sen mensen slutade så borde vara lugnt. ÄL testade som var neg och nu testade jag pos igår och idag. Alltwså är jag gravid. Har en snart 8 månaders baby så detta var inte planerat.

Men tog ett clearblue digital idag som visar 3´+. Alltså minst 5+. Undra4r jag undrar =)

• jessamy

Ja det kommer säkert gå bra men har en sambo som inte hjälper till på nätterna hur mycket vi en bråakr om det. Har en dotter som har sovit kasst. Sover dock bättre nu :) man får ju lite ångest över hur allt ska fungera men det ordnar sig väl på ett eller annatt sätt.

Fyllde 30 förra veckan och funderar på att göra ett kub test privat denna gång :)

• jessamy

Usch foglossning är inte skoj. Hade jag med sist men inte så jag fick sitta i rullstol.

Någon som fick ont i fötterna efter en tidigare förlossning? Det fick jag. AJ AJ JA säer ja bara när man skulle ställa sig. EN kollega til min hade likadant. Dt försagvnn i juli och nu har det kommit tillbaka.

Ursäkta alla stavfel och så. Sitter på min svärmors puckade laptopö.

• jessamy

Mijab: Hej och välkommen. Det låter helt normalt :) Jag har haft binda på mig varje natt förra veckan för jag var så säker på att mensen skulle komma. Dom ska kunna stämma. Eftersom dom mäter hcg halten i urinen. Men ta ett till test om du är osäker. Själv har jag tagit tre nu ;)

Cissi7006; Usch det lät inte skoj. Femte barnet för dig alltså= Hur bor ni? Vi bor i en lägenhet med två sovrum. Våra barn delar rum just nuö Var tänkt att vi skulle bo kvar några år. Förmodligen sätter vi upp en vägg och gör om deras rum tioll två så får småttingarna dela rum. Vi lär försöka bo kvvar några år iaf så vi kan spara lite mera pengar. Så jävla dyrt med hus när man inte har massa opengar sparade.

Ah säg inte så om förlossningen och juli. Är förlossningsrädd och gick på klara verksamheten inför förlossningen i mars. Hoppas jag får komma dit igen Hoppas även jag får göra ett tuol den här gången med. Första barnet i 39+2 vägde 4300g ochandra barnet i 40+3 vägde 4720gram.

• jessamy

Cissi7006: Man får hoppas detta. Förra gången fick jag tjata och be om att få göra ett TUL så hon gjorde ett lite slarvigt och taladde om att barnet blir nog inte över 4kg. Nej säkert. Magen var större än gången före. Vet att det inte spelar så stor roll hur stor magen är man att man tänker ju iaf.
    Hur orkar och hinner du ha så många barn? Jobbar ud något?
    Själv så jobba på timmar sen i juli för att spara dagar. Planen nu är väl att gå tillbaka i april heltid en månad och sen söka HP igen. Jobbar som sjuksköterska på en medicinskt akutvårdsavdelning.. Undrar vad min chef ska säga ;)

Någon som mår illa? Med första barnet mådde jag lite illa. Andra barnet fick jag hyperemesis. Hoppas verkligen att jag inte blir så dålig igen.
    Hur stor är chansen att man sloipper?

• jessamy

Cissi7006, vad skönt. Min sambo börjar "lära " sig men det har tagit sin lilla tid.

Jag är så orolig för hur jag ska klara av att ha tre barn. Kommer jag klara av att ha tre barn? Ja som tänkte börja plugga förra hösten och blev gravid så hade tänkt söka iva vuben tilln ästa höst men nu får jag skkjuta på det igen. Kommer försöka jobba 10 dagar i månaden nu fram tills jag ska jobba heltid så att min sambo kanske kan vara hemma någon månad direk när bebisen kommer.

Ni andra  :) Har ni försökt länge? Är eran sambo gla?

• jessamy

Jag är mest orolig och chockad. Hur ska detta gå? Mådde askasst sist. Har haft det rätt dåligt med sambon. Bra mycket bättre nu men ett till barn kanske inte är det optimala.
    Vi behöver en till spjälsäng, tvillingvagn. Usch tankarna bara studsar omkring.

Svar på tråden Juli bebis 2012