Inlägg från: vädursflicka |Visa alla inlägg
  • vädursflicka

Juli bebis 2012

Jippieee!! Äntligen får jag vara med i en sån här tråd!! Skrattande

Trodde INTE att det hade tagit sig den här månaden, då jag var borta från sambon en helg kring då jag hade ägglossning, så hade helt förberett mig på att det inte skulle bli nåt plus. Förmodligen var det för att jag redan kring ägglossningen hade tänkt att det inte skulle bli nåt, och att jag på så sätt "slappnade av". Det här var 5:e försöket, vårt första barn, så guud vad kul det känns att det äntligen tagit sig! Har väntat sen i maj nu, kan tyckas som en kort tid, men det har känts låååångt! :)

Tyckte att jag har känt mig lite konstig den senaste veckan, speciellt onsdag och torsdag kväll var jag JÄTTEHUNGRIG bara nån timme efter att ha vräkt i mig middag. Och det hör inte till vanligheterna...Sen var det personalfest på mitt jobb igår, och jag kände att jag ville testa innan, bara för att se, så man visste om man kunde drinka med gott samvete....var lite stressad på morgonkvisten, så jag gjorde i ordning ett testlagret-test och lät det ligga inne i badrummet medan jag gjorde i ordning frukost. Gick in 5 min senare för att kolla, var beredd på att testet skulle vara precis lika blankt som då jag gjort ett par test tidigare månader.........OCH DÖM OM MIN FÖRVÅNING när jag ser ett rosa streck bredvid kontrollstrecket!!! Något svagt men man såg helt klart att det var ett streck! Fick en chock, då jag verkligen inte hade väntat mig det!

På lunchen sprang jag iväg för att köpa ett digitalt clearblue. Ville liksom vara säker. Hela arbetsdagen sniiiglade sig fram bara för att jag ville hem och testa! Kissade inte på hela eftermiddan så jag skulle få ett korrekt test. Kom hem vid halv fem, testade både med ett testlagret till och det digitala...väntade några minuter......rosa streck på testlagret och ordet GRAVID på det digitala!!!! JIPPIE, jag kunde inte fatta det! Så det blev en nykter personalfest..;D

Ursäkta för den långa utläggningen, haha! Jag är iallafall i v 3+6 nu, BF 7 juli! Ska bli jättekul att följas åt med andra som ska ha samtidigt! 

• vädursflicka

Gick in i v.5 idag :) Hungern fortsätter, jag blir vrålhungrig med bara ett par timmars mellanrum! Måste även kissa väldigt mycket oftare än jag brukar. ÅH jag är så GLAD och jag kan verkligen förstå alla andras känslor :D

Nu vill man ju bara att tiden ska springa på lite, så man kan njuta mer ordentligt av att man verkligen är GRAVID, och att man kan börja berätta iallafall för mamma, pappa och svärmor! :) Skulle vilja ringa BM imorgon bara för att få berätta för NÅN (haha!) men tror jag avvaktar någon vecka eller så...eller när brukar man ringa? Nån som kontaktat BM redan, eller vad har ni för tankar kring det??

BF-lista:

Ella Jade:
     BF 3 Juli, 29 år, Göteborg, Centrala
    vädursflicka: BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall

• vädursflicka

Hihi, jag har tänkt samma tanke med det där med julen! :D Jag är också en riktigt jul-älskare...och nu blir den ju bättre än någonsin! ^^

Okej, kanske jag ska ta och ringa BM imorrn ändå då, så har man det gjort :)

Jaa, gud, jag VILL verkligen berätta, men vi sa först i fredags när jag plussade att vi skulle hålla oss ett tag, ångrar det lite nu...;) för jag vill ju kunna berätta för NÅN liksom..! :P Och sen bor våra föräldrar 10 mil från oss, så vi måste ta det när vi åker ditöver nån helg framöver, vill ju liksom berätta det face-to-face..!  

• vädursflicka

Ja samma här, vad jag har räknat ut så går jag in i v. 13 strax innan jul så då blir det ju som en liten julklapp att känna att man kan pusta ut lite :) så jag HOPPAS lillfröet vill stanna kvar :)

Jamen precis, så kan det ju vara...gick in i v 5 idag :) så 4+0.

Haha, nä det förstår jag..! Pratade med mamma i telefon på fredagseftermiddagen, hade ju plussat på morgonen, och gud så svårt det är att låtsas som ingenting! Pratar ganska ofta med min mamma i telefon så det kommer bli SJUKT jobbigt att hålla sig tills vi berättar...:P 

• vädursflicka

Har förresten en (dum??) fråga..! 

Ang detta med barnmorskebesök...vad jag har förstått så är det först någon sorts hälsosamtal först och sen inskrivning någon gång mellan v 8-12. Vet inte riktigt än när jag kommer känna mig redo att berätta för chefen om graviditeten. Men vad säger man när man ska på dessa besök då, innan chefen vet att man är gravid? Säger man att man ska på läkarbesök? Har man skyldighet att berätta för arbetsgivaren vad det är man ska gå iväg för? Hjälp! :P

• vädursflicka

Älskadelillaliv: Välkommen till tråden! Och grattis! :)

Jaa, klart vi måste göra en magbildstråd framöver..! Jättekul att se allas magar växa :)

• vädursflicka

Näe, samma här! Kan fasen inte fatta! Går och väntar på att mensen ska komma, typ, haha! Men den ÄR verkligen flera dagar sen och alla fem (ja, FEM) testen är ju positiva så! Men håller med, fattar det inte och det kommer nog ta ett tag innan man gör det!

Känns som att det kanske kommer kännas lite verkligare när man väl berättar för nån annan än sambon ^^ 

• vädursflicka

Så, nu har jag ringt BM och fått tid för ett första samtal nästa tisdag. Har läst att många tycker det första samtalet är väldigt onödigt, men jag tycker det ska bli ganska spännande ^^

Förutom hungern och kissnödigheten upptäckte jag igårkväll ett nytt gravsymptom: ömma bröst! Jäklarns vad ont det gör! :P

Ska nog också hämta ut sånadär babyboxar, men väntar nog ett litet tag till...^^

• vädursflicka

Ja, precis så känner jag också! Att det kommer kännas mer verkligt när man varit dit och pratat om det, och får en ny tid för inskrivning..:) så jag ångrar inte att ja ringde idag redan!

Svar på tråden Juli bebis 2012