Juli bebis 2012
Ang försäkring, de flesta försäkringsbolag har ju en gratis "grund"gravidförsäkring...lika bra att teckna, ska ringa på måndag jag till det bolag där vi har hemförsäkring :)
Ang försäkring, de flesta försäkringsbolag har ju en gratis "grund"gravidförsäkring...lika bra att teckna, ska ringa på måndag jag till det bolag där vi har hemförsäkring :)
Då ska jag ta och börja knapra folsyran på direkten..! :P
Näe, jag räknar på det BF som FL fått fram i uträkningen...men då stämmer inte veckorna eller hur många dagar det är kvar...skitskumt..menmen, tror jag har fått till det någorlunda nu så jag kan hålla koll iallafall :) har ändå lagt FL's uträknare som bokmärke på telen så jag snabbt kommer in i den :)
När det gäller försäkringar är det ju aldrig dumt att ha flera stycken - iallafall när det gäller olycksfallsförsäkringar, för till skillnad från t.ex. egendomsförsäkringar så kan man få ersättning från flera försäkringar när det gäller olycksfall :)
Ja, kolla upp det! Det finns information på alla försäkringsbolags hemsidor om deras gravidförsäkringar :) Jo du kan teckna redan nu, man kan teckna från det man fått reda på att man är gravid. Jag har bara väntat en vecka för att allt skulle sjunka in lite hos mig själv....^^ Men ska ringa och teckna på måndag :)
Absolut, fråga på..! Jag hjälper gärna till det lilla jag kan. Jobbar med försäkringar, men med egendom och inte olycksfall ^^ men en del har man ju fått lära sig genom samarbete med olycksfallsavdelningen :)
Näe du, jag känner absolut inget illamående alls. Har inte heller haft någon molvärk eller liknande i magen.
Är bara sjukt hungrig, kissnödig nästan jämt och är jävligt öm i brösten och har styva och JÄVLIGT jätteömma bröstvårtor hela tiden :P
Kram till dig Ari Gold! Vi håller tummarna och hoppas på att ni får en liten augustibäbis istället :)
Jag mår ganska bra, har inte känt av något illamående alls. Dock är jag fortfarande jätteöm i brösten och bröstvårtorna fortfarande..tycker även brösten har svällt upp en del (börjar tyvärr redan bli trångt i bh:n :( ) och så är man ju grymt svullen om magen om kvällarna, speciellt precis en stund efter man har ätit. Den galna hungern har lagt sig liite, känns något bättre med det nu :) Längtar just nu efter att få berätta för nån att vi VÄNTAR BARN! :D Vet att både mina föräldrar och sambons mamma+plastpappa kommer bli jätteglada!
Här hemma pratar vi lite då och då om graviditeten och att vi faktiskt kommer få en till liten familjemedlem! Sambon är ganska intresserad vilket jag tycker är roligt såklart, vi har redan börjat hålla utkik på Blocket efter barnvagnar, och jag har även börjar kollat på nätet vilken typ av barnvagn man skulle kunna tänka sig och så :) Allt känns så himla spännande! Längtar tills vi alla kan börja visa upp våra växande magar i bildtråden! :D
Fick besök av en av sambons kusiner idag som dessutom är tillsammans med en av sambons barndomskompisar...dom ska ha barn i mars så dom har gått strax över halva tiden nu, och GUD vad jobbigt det var att inte berätta för dom! Kommer bli så kul när vi väl kommer göra det, att vi kommer hinna vara gravida samtidigt ett tag, och dessutom bara ha 4 månader mellan våra barn...känns superkul!
Ni som väntar första barnet, hur länge har ni varit tillsammans med era sambos/makar?
Har precis bokat tid hos privat gyn för VUL, ska dit den 22 november då jag är i v 7+2...visst borde chanserna vara ganska stora att se ett pickande hjärta då..?
MollyMiranda: tack för svar! Ja det känns jättespännande, förhoppningsvis kan man pusta ut och njuta lite mer efter det..:)
Håller tummarna för er Cissi och Ella Jade! Vi hoppas nu här allihopa att allt ser bra ut och ni kan fortsätta njuta :) Kram på er!
Frånochmeddu: Grattis och välkommen! Haha, precis så känner jag också..! :P men det är iaf himla kul att kunna följas åt några stycken såhär!