Inlägg från: Tvåbarnsmamman78 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman78

Juli bebis 2012

HEj!  Tittar in här och följs gärna åt. Plussade i tors på första försöket och blev jätteglad men förvånad. Trodde inte det skulle gå så fort. Har två barn sen tidigare, flicka 06 och pojke 08..

Har BF 3 Juli (med dottern hade jag bf 4 Juli men hon kom 15 Juli)

Förresten är det någon av er som tränar? Jag tränar Body Combat och är jättenojig nu. kan jag fortsätta träna eller.

Har ni ringt och bokat mvc besök? Ska ni göra vul? Kubb? (oj nu blev det massor med frågor)

GravidBF-Lista Gravid

Ella Jade:
     BF 3 Juli, 29 år, Göteborg, Centrala
    Tvåbarnsmamman78: BF 3 Juli, Stockholm
    Bevingad: BF 6 Juli, 29 år, Skåne
    vädursflicka: BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall
    Cissi 7006: BF 7 juli, 41 år, Skåne
  • Tvåbarnsmamman78
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 15:56:43 följande:
    Välkommen 2barnsmamma

Jag ska göra KUB, då är det bra med tidig inskrivning så det hinns med, tror jag skrevs in i v 8 sist. Ska du göra KUB?

Jag har fyra barn!
    Jag vet inte..har inte gjort några test med de andra två men tror att jag ska göra det. När ska du skrivas in nu då? Tror jag är i v.5 (4+ )

Tror jag ska ringa mvc imorgon bitti 
  • Tvåbarnsmamman78

HAr också funderat kring det här med vitaminer. Med mina tidigare barn åt jag ingenting... Järntabletter efter halva graviditeten...
    Nu funderar jag mer på sånt?

Fick tid för inskrivning den 1 dec. kÄnns superlångt bort. Frågade även om VUL då jag gjorde det med de andra två men nu sa hon att det fick man inte välja utan var något som läkaren bestämde om han tyckte att man skulle ha något... suck

Någon av er som ska göra något test? Jag har inte gjort något tidigare men funderar på kubb då jag fyller 33 år om en månad.. 

• Tvåbarnsmamman78

jag har ingen aning faktiskt.. Vet att när jag blev gravid med 1 och 2 så blödde jag på bim dagen (trodde jag fått mens) men sen inget mer... Så det behöver ju inte vara något..

• Tvåbarnsmamman78

Vet inte varför men jag är smått nojig denna graviditet. MInns inte att jag var det med de andra. Så fort jag går på toa tittar jag på pappret och hoppas på det bästa.. springer på toa i onödan för att jag måste kontrollera. Hur kommer jag bort från detta?

Behöver höra lite positiva tankar. 

• Tvåbarnsmamman78
    s85 skrev 2011-11-02 09:56:41 följande:
    Hej, hoppar in här oxå då jag har bf i slutet av juni/början av juli 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Då vi genom gick ett sent ma i augusti. 
    Äter folsyra och lite exta omega 3, då jag är dålig på att äta fisk. Skäms 

Är det någon annan som börjat "boa"? Glad Köpte hela Leviks-serien på IKEA häromdagen, då den ska utgå och började titta på den redan i somras. Skrattande
    Vill också göra ett tidigt  vul men min bm sa att det bestämde läkaren om jag behövde.. Vart ska jag vända mig?
  • Tvåbarnsmamman78

Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 

• Tvåbarnsmamman78
    michelodeon skrev 2011-11-02 11:35:39 följande:
    japp, 80% av dina 87,5%. Går du upp till heltid måste du jobba minst 6 månader för att dom ska räkna på den inkomsten, om jag inte minns helt fel :)
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
  • Tvåbarnsmamman78

Ella jade: hur känns det nu? Vilket stöd du fått idag. En riktigt bra tråd. Måste vara jätteorolig och behöva vänta tills tis suger. Men försök att tänka positivt så blir det nog bra..

Nu har jag hittat FL på mobilen.. Mycket enklare att hänga med

• Tvåbarnsmamman78

När tänker ni berätta för era chefer? Funderar på att berätta redan om någon vecka då jag behöver gå upp i heltid innan.. Annars klara vi oss inte ekonomiskt...

Men är då bara i v.8... Supertidigt.

Svar på tråden Juli bebis 2012