Inlägg från: Blåklockan79 |Visa alla inlägg
  • Blåklockan79

Juli bebis 2012

Hej här vill jag också vara med

Har äntligen fått ett efterlängtat +. Har BF 1/7 Då blir det min dotter storasyster som nästan 4 åring, jag hade velat ha 1½år mellan mina barn om min kropp velat som jag(vi) ville. Vi har varit tillsamman i 11 år. Bott ihop sedan 2004 och varit förlovade sen 2005 och gifta i snart 5 månader  Bor i sthlm.  

• Blåklockan79

Kommer garanterat att kolla könet om det går att se på RUL, dock tror jag inte att vi kommer gå på ett KUL för att se könet om det inte går att se på RUL... Men det skulle vara kul att veta vad det blir även denna gång. Vill helst ha en pojke nu då jag vill ha en av varje, och bara vill ha två barn, fast även en tjej är välkommen

• Blåklockan79

När jag var gravid med dottern klarade jag inte av kaffe, nu har kaffet på morgonen börjat smaka äckligt, men när jag kommer till jobbet kan jag få i mig lite, tror min mage behöver kaffe för att hålla sig igång. Annars har jag kvar av det lättlaxerande medlet jag fick utskrivet efter förlossningen då jag sprack lite, och absolut inte fick bli hård i magen, blir jag hård nu får jag väl kolla upp om man får shotta det när man är gravid

• Blåklockan79
    AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:09:37 följande:
    Nån mer som har rubbat nattsömn? Jag blir fanimej galen! Vaknat vid 4 hela veckan och inte kunnat somna om... så nu sitter man här och ugglar. La mig inte precis tidigt heller, tänkte ju liksom att jag kanske skulle få sova om jag la mig sent, men neeej då *får ett mindre utbrott*
    Hoppas nästan att rekryteringen ringer in mig om jobb inom den närmsta timman... fast ändå inte, lär ju inte vara människa när jag ska vårda de gamla *mummel mummel* De kommer få utstå en tyst (brukar vara väldigt tyst när jag är trött och irriterad, och tur är väl det :p) Anna...

Sover jättedåligt och vakanar tidigt, ibland kan jag somna om efter 5 men oftast inte. Vaknar många gånger på en natt...
  • Blåklockan79

Oj vad ni skriver, hinner ju inte med er, fast jag har ju iof jobbar hela dagen.

Massor med grattiskramar till er förlovade, och Stor lycka till kram till Ella Jade ! 

Bee knees: Flytningar har jag också massor, och hade det även förra grav. Så det är nog normalt.

Numera kan jag inte dricka kaffe längre, det är inte gott, precis som i förra grav. Mådde riktigt illa här om morgonen när mannen satta på kaffe, bara av lukten. Jag som annars ÄLSKAR kaffe och dricker 5-6 koppar per dag MINST!!!   

• Blåklockan79

Sexliv, tja det existerar ju inte, somnar ju nästan så fort huvudet hamnar på kudden, och så ömma bröst och uppblåst mage, nä inget jag är sugen på. Fast jag hade en sjuk sexdröm häromnatten och vaknade jättesugen, men då låg dottern och sov i våran säng också så det blev inget då. Annars hade jag nog väckt gubben och hoppats på lite fart i sängen

• Blåklockan79
    Woogie skrev 2011-11-18 10:44:05 följande:
    Idag är jag ledig (jag är ledig en dag i veckan fram till nyår) och ska städa och tvätta, men fastnade här... N har sprungit fram och tillbaka mellan kattmatskålen och mig och gett mig en bit mat (torrfoder) i taget. Gulle! Efter hans middagslur ska vi hämta storebror i skolan och sen handla lite nödvändigheter. Jag ser fram emot en hel helg full av mys och Harry Potter. Sen är det bara en vecka kvar till 1:a advent!! Wohooo! Det enda jag redan saknar är glögg. Jag vet att det finns saftglögg, men jag är verkligen inte glad för den... Nåja, det ska väl gå. :o)

Hur går det på julklappsfronten hos er? 
    Har köpt en saftglögg på willys idag, kostade bara 6,50 så är den inte drickbar så kan jag hålla ut den med gott samvete... Kommer verkligen sakna glöggen i jul, så jag ska prova mig igenom rubb och stubb tills jag hittar en god
  • Blåklockan79
    Dröm 85 skrev 2011-11-18 08:56:57 följande:
    Tänkte man kunde vara med här..Plussade den 4 nov efter 3.6 års försök utan resultat..

Det är kul ch läsa hur nu andra mår och har det..

Jag undrar bara kan allt varar okej jag mår toppen känner bara mens värk lite mellanåt, annars inget mer..

Tacksam för alla svar kram och lycka till alla =)=)

Grattis!!!! Förstår att du/ni är glada nu! Vi försökte "bara" 1½ år med ettan, och drygt 2 ned tvåan som har bf 1/7
  • Blåklockan79
    MammaJuli2012 skrev 2011-11-18 18:12:06 följande:
    ska få min första unge till 1 juli 2012 !!!! Lycka !!

Samma dag som mig
  • Blåklockan79
    Woogie skrev 2011-11-21 15:03:31 följande:
    På willys i helgen hittade jag Dufvenkrooks (eller vad de heter) alkoholfria glögg med smak av choklad och chili, så den ska jag prova.
    Åh den har jag läst om, och letar efter. Jag älskar ju "Lucia choklad". Fast den är ju massa alkohol i så den får man ju inte dricka iår Hoppas mycket på Dufvenkrooks choklad. De kan ju iaf göra god glögg med alkohol så det finns ju hopp!
Svar på tråden Juli bebis 2012