• Woogie

Juli bebis 2012

Hejsan, kan jag hoppa in här? Jag fick veta igår (fast jag misstänkte redan i förrgår). Testade med en digital CB-sticka eftersom jag inte ville ha minsta lilla tvivel. Är i v. 4+5 eller 6 så det är superdupernytt. Är preliminärt beräknad till 14/7. Har en liten på snart 15 månader och en på 10 år sedan innan.

Jag ska på läkarbesök för KUB i mitten på dec. och har inskrivning hos BM på alla hjärtans dag av alla dagar :o)

Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie
    Sladdis skrev 2011-11-11 11:29:22 följande:
    Välkommen!Glad

Är du säker på att det inte är tvärtom. Låter sent med inskrivning hos BM i februari. Jag har inskrivning 6:e dec. Då får jag en tid till KUB.
    Tack! :o)

Nej, det är rätt, jag vet att jag skrevs in sent med förra också, men hade KUB tidigare. Det är jobbigt att vänta så länge på inskrivning, men sen är det desto närmre till den stora dagen :o)
    Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie

Vi kommer nog inte att berätta förrän till jul (hans föräldrar) och nyår (mina föräldrar). Min svåger ska ha barn vilken dag som helst (igår var hon 14 dagar över), så de får vara i centrum nu och sen kommer julmånaden och sen så... :o) Och vid nyår går jag in i v. 12, så det kommer nog kännas bättre. Sen är frågan om vi kan vänta så länge med tanke på att jag fick börja använda mammabyxor i v. 10 sist...
    Samma med jobbet. Jag kommer inte säga något förrän efter v. 12 eller när det är oundvikligt pga. att det syns.

Nu ska jag hem, trevlig helg! :o)

• Woogie

Hej alla! Jag väntar lite med FB, men är gärna med sen. Minns inte att jag var så här orolig förra gången, men jag känner verkligen ingenting nu... Då hade jag jätteömma bröst från början (efter testet alltså) och det var ovanligt nog för att vara en konfirmation liksom.
    Har haft pyttelite molvärk till och från, som kanske ska vara växtvärk då, men i övrigt nada... Har iofs. inte fått min mens eller annan blödning och det var ett solkart och snabbt Gravid på testet, men ändå... Jag vet att jag kommer att ångra det här, men jag längtar tills jag har några symptom som är otvivelaktigt grav.syptom.
    Ibland är jag blödigare än jag brukar och jag kan ha lite kort stubin, men det kan ju vara blocksocker och annat också... Jag är trött och frusen om kvällarna, men det kan ju lika gärna bero på årstiden... Aaahhh!
    Längtar så himla mycket till jul/nyår. 30/12 går jag in i v. 12.

Samtidigt, om allt går bra och jag fortsätter att må bra, så kan vi - som planerat - hålla det hemligt fram till jul och det vore kul!

• Woogie

Ella Jade: vet hur det känns... hade det för många år sedan och det är inte kul, men jag har fått ett barn (kanske två nu då) efter det. Härligt att du är så positiv!

• Woogie

God morgon alla! Mitt enda symptom som jag känner är stensäkert hittills (förrutom utebliven mens och den positiva stickan då...) är att jag måste upp och kissa på natten. Vet inte ens vilken dag jag är på, men jag tror att jag byter vecka på fredagar. Är medvetet lite nonchig eftersom jag är så orolig... Väntar spänt på den 15/12 när jag ska på hälsosamtal med läkaren inför KUB. Men om jag översätter datumen i min blogg från förra grav. med nu, så kanske jag kommer att känna av illamående och dofter i slutet av den här månaden. Jag hade ÄL den 22/10 och då kom de ca en månad senare, så kanske nu med.

Sexliv... hahaha... jag gör saker för honom ibland såklart, men nu har vi varit rätt trötta båda två på kvällen, igår natt var han febrig och dann också. Min egen lust är inte strålande och dessutom har jag haft en rätt utdragen svampinfektion :o( Den verkar vara borta nu dock. Förhoppningsvis kommer den igen, det är ju så mysigt att vara småkåt :o)

• Woogie

Jag bor utanför Malmö och jobbar i Malmö, där jag också går på MVC (privat).

• Woogie

Välkommen dröm 85! Vad härligt att plussa efter så mycket längtan! Med min yngsta (nu 15 mån) tog det 13 aktiva försök, samt Pergo, men troligen var det största problemet ett stor cysta som inte upptäcktes förrän efter jag faktiskt hade blivit gravid. Den opererades ut i våras och jag misstänker att det är därför det här gick snabbare.

Idag är jag ledig (jag är ledig en dag i veckan fram till nyår) och ska städa och tvätta, men fastnade här... N har sprungit fram och tillbaka mellan kattmatskålen och mig och gett mig en bit mat (torrfoder) i taget. Gulle! Efter hans middagslur ska vi hämta storebror i skolan och sen handla lite nödvändigheter. Jag ser fram emot en hel helg full av mys och Harry Potter. Sen är det bara en vecka kvar till 1:a advent!! Wohooo! Det enda jag redan saknar är glögg. Jag vet att det finns saftglögg, men jag är verkligen inte glad för den... Nåja, det ska väl gå. :o)

Hur går det på julklappsfronten hos er? 

• Woogie

Välkommen alla nya! :o)

Vad ledsamt att läsa om er som fått MF! Hoppas verkligen att det tar sig snart för er igen! Själv har jag ju varit orolig eftersom jag tycker att jag känner för lite. Igår högg det liksom där nere, rätt ihållande, men inte så mycket så det var jobbigt. Hur som helst så var det droppen för mannen som krävde att jag skulle åka till KK-akuten idag. Sagt och gjort, efter avlämning av barn, så åkte jag dit. Det var ett nummer före mig och det tog 1,5 timme innan jag kom in. Då fick jag kissa i en mugg, vänta 10 minuter till och sedan sa hon att det visade positivt och att jag var välkommen tillbaka om det började blöda eller göra mer ont.

Jo, det är ju kul att jag fortfarande är gravid, men jag, som bara har en äggstock och en äggledare kvar och är orolig för x hade ju gärna fått ett VUL också. Men visst, det är en akutmottagning, så jag ska boka tid hos min gyn nu istället. Dock, ingen blödning, ingen smärta att tala om och positivt utan tvivel... i v. 7 kanske man ska nöja sig med det... :o)

På willys i helgen hittade jag Dufvenkrooks (eller vad de heter) alkoholfria glögg med smak av choklad och chili, så den ska jag prova. Sprang också på en boksignering av Björn Hellberg, så nu har jag en julklapp till mamma!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie

Hurra, jag ringde till min gyn och fick en tid på torsdag, så om allt är som det ska, så tar han hela läkarinskrivningen inför KUB också. Det skulle jag egentligen haft den 15/12! Wohooo :o)  Nu hoppas jag på goda goda nyheter :o) Kommer att vara i v. 6+4 då, så lite tidigt, men om han "bara" kan göra ett VUL och jag sedan får gå till henne den 15/12 är det ju helt ok också. Jag vill mest veta att allt så här långt är som det ska.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012