Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Juli bebis 2012

Hej! Får man hoppa in här?
    Jag väntar 3e barnet, Bf Fredagen den 13 Juli..
    Har en son som är född i Aug -08 och en dotter som föddes i Maj -11 ( kommer bara att vara 14 månader imellan dom så det kommer nog bli lite tufft)
    Jag ska på RUL den 3 feb och vi vill veta kön men har hört att dom inte är så pigga på att tala om det på sjukhuset här..
    (NÄL) Så får hoppas att det är nån som är lite snäll som ska utföra ul och att hon har en bra dag så hon kan tala om det ändå.. annars så blir det ett köns ul lite senare..
    Jag bor i Vänersborg (nyinflyttad) Finns det några andra här i tråden som bor i dom trakterna? Trollhättan, Uddevalla med omnejd?

• down under

Min mage är oxå stor!
    Men det beror nog mycket på att jag nyss fött barn.. dottern är bara 8 månader så det var ju inte så länge sen!
    Verkar som alla organ flyttat på sig o lämnat plats åt växabde bebis.. ser ut att vara i 6e mån minst!
    Har inte vågat ställa mig på vågen än så vet inte om jag gått upp nåt, väntar tills jag ska till bm igen i Mars.
    På fredag så har vi vårat rul!, Längtar!! Jag vill så gärna veta vad det är för kön men dom kommer säkert inte att tala om det =( Men man kan ju alltid hoppas!

• down under

Var på rul igår och fick se den lill* igen!
    Den Var väldigt aktiv och hade mycket gymnastikövningar för sig, roligt att se!
    Den var 14cm från huvud till rumpa och foten var 2,2cm lång..
    Ville ju veta kön men hon ville inte ens titta efter, såååå himla besviken!!
    Alls såg bra ut annars men hon kunde inte se hjärtat ordentligt det var tydligen lite för tidigt för att se dom detaljer hon behövde så vi ska dit igen den 21/2 och titta igen..
    Jag klagar inte! Bara kul att få se den lill* igen och får jag en annan tant så kanske hon är villig att tala om könet då!
    Annars så åker vi ner till Göteborg i v 24-25 och gör ett 3D ultraljud och tar reda på könet då!
    Så störande att behöva vänta så länge att få veta när jag kunnat få vetat det igår om jag tillhört ett annat lanstingGråter
    Dessutom så är bilderna hon skrev ut  i oskärpa allihop!!!
    Blev flyttad från den 13 till den 14 oxå.

• down under
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-04 10:27:01 följande:
    Va kul
    Busbebis
    Ville hon inte , trist ! ja vissa vill , vissa inte , vissa kan , vissa kan inte , vissa osäkra andra säkra , de som gör ul !!

Hoppas ni får se könet nästa ggn :)

va tror du de är ?
    Jag tror att det är en pojke för denna graviditet är lik den jag hade med sonen, mår hur bra som helst!
    Med dottern mådde jag sämre.. Men det kan ju oxå vara så att kroppen är "van" att vara gravid denna gång eftersom dottern bara är 8 månader..så det kanske är därför jag inte reagerar lika mycket nu?!?
    Det var 2 år mellan dom första graviditeterna och 5 månader mellan andra o tredje.

Det är såklart att jag blir glad vilket som men jag hoppas lite mer på en tjej då det bara kommer att vara 14 månader emellan dom.. känns som dom skulle ha roligare så plus att sonen har en annan pappa och tror det skulle bli mindre konkurrens för honom om han e ensam kille.

Ang. vagn så har jag en Bugaboo Cameleon som jag älskar!!
    Men eftersom lilltjejen är så liten så kommer hon ju fortfarande att behöva åka vagn så nu funderar vi på att köpa Bugaboos syskonvagn Donkey istället men det är så jäkla dyr!!
    Så vi får se!
  • down under

Trolla75, Går din dotter på dagis i Trollhättan?
    Min son går på dagis i Björndalen och han är också 15 timmars barn eftersom jag är
    föräldraledig men han går 5tim/3dar.. 8.30-13-30 tis, ons o tors,
    Och vi betalar ingenting men det kanske är skillnad om man är föräldraledig än om man är arbetslös?!
    Det verkar vara så olika i olika kommuner.

Där vi bodde innan fick sonen lov o gå 3tim om dagen mellan 8,30-11,30 det var så drygt!
    Man han ju inte göra nånting och dessutom så fick jag betala lika mycket som dom som gick 40 tim i veckan..
    Helt sjukt!

Om kommunen/dagis fortsätter att ta fullt betalt av dig så föreslår jag att du ansöker om allmän förskola för din dotter för den platsen är ju kostnadsfri!
    Lycka till!

• down under
    tundra skrev 2012-02-15 17:47:37 följande:
    Goda nyheter idag på RUL! Det blir en till liten gosse i tråden.
    Jätteskönt att allt såg bra ut och en extra bonus att han inte gömde sig nu när mamma och pappa var så nyfikna.
    Kriget om ett namn är nu i full gång. Mannen har så konstig smak. Gunnar, Lennart etc faller inte riktigt mig i smaken.
    Grattis till Pojken!!
    Jag hoppas att vi får reda på könet på tis då vi ska tillbaks för att kolla att hjärtat på bebisen
    ser bra ut.
    Dom kommer säkert inte att tala om det den gången heller men man kan ju hoppas!
    Jag har iaf bokat in ett köns ul på onsd hos en privat gyn mottagning så oavsett så får jag veta det då om nu inte bebisen vägrar att visa upp sig i den rätta vinkeln!
    Skulle ju bli billigare om dom sa det på det extra  rulet så man slipper punga ut med 900 spänn!
    Tycker det är sjukt orättvist att inta alla kan få reda på det på rul om dom nu kan se det och man vill veta,,

Drömmer ofta att det är en liten kille men i natt så drömde jag att det var en tjej.. oh vad jag vill veta!
    Jag drömmer sånna skumma drömmar varje natt, är det nån mer som har konstiga drömmar?
    I natt tex så drömde jag att jag stack in handen mellan bena och in i magen och kände efter mellan benen på bebisen och kände då att det var en tjej som låg där inne.. eh...ok..
  • down under

Min stora kille har en annan pappa, men pappan bor i Australien så jag har ensam vårdnad!
    Skulle inte klara av att vara utan honom varannan vecka!

Lilltjejen har samma pappa som den lill* i magen..

• down under

Nej, men fruktansvärd halsbränna!!  Usch vad jag hatar det!
    Annars bara ömma bröstvårtor... inget annat! *Peppar peppar*

Svar på tråden Juli bebis 2012