Inlägg från: cattiwik |Visa alla inlägg
  • cattiwik

Juli bebis 2012

Hej hej...

Hoppar in här. Väntar mitt andar barn nu i slutet på juli. Sonen är 16 månader nu så det kommer bli ganska tätt mella dom.

• cattiwik
    moncen80 skrev 2012-01-24 10:21:02 följande:
    är så jävla tät i näsa blir galen någon som har tips på hur det kan bli bättre.  har gått inn i vecka 13 i dag
    Be att få rinexin utskrivet. Det fick jag förra graviditeten och även denna. Nu har jag dessutom varit jätteförkyld och då har tyvärr bara nezeril fungerat. Har tagit det säker 1 månad, men försöker nu att gå över till rinexin,.
  • cattiwik
    Woogie skrev 2012-01-24 15:57:53 följande:
    Jämtlandsstatus: Vad härligt!! Skönt att se att våra hållna tummar hjälpte

Jag har småångest till och från, känner mig stressad och splittrad, jag som alltid har satt en ära i att ta det lugnt och ha en mental inställning om att det ordnar sig. Barnen vet att jag älskar dem hoppas jag, men märks det? Jag har gått upp på heltid och iom geografisk placering på dagmamma, skola och jobb så får jag se lilla N 30 minuter på morgonen och 1 timme på kvällen. Stora G kanske 1,5 timme mer än så. That´s it... Är jättetrött, har dåligt med tålamod, grav.hormoner och han är gnälligare än vanligt och har börjat med illskrik som han aldrig har pysslat med innan och som går direkt på nerverna.
    Mamma tror att det är för att han har börjat förstå att han är mindre tid med oss nu än han brukar (det är nu tredje veckan på heltid efter först ett långt jullov och innan det 60% arbetstid från min sida). Jag är inte glad just nu och längtar inte jättemycket till sommaren... Inte så att jag vill göra något drastiskt, men jag är trött och ledsen. Ni andra som har tätt, åtminstone relativt, mellan barnen... hur orkar man? Hur orkar de?
    Har också en 1 åring hemma och vet inte hur jag ska orka med. Vi håller på med inskolning på dagis och nästa vecka är första veckan jag och min sambo båda ska jobba sen sonen föddes. Jag ska dessutom mitt i allt byta jobb. Det är mycket nu. Har ångest över allt. Sonen sover inte så bra på nätterna heller så vet inte hur vi ska orka med både jobb och nattpass.
  • cattiwik
    SommarDahlia skrev 2012-01-24 18:37:38 följande:

jag mår fortfarande illa på kvällarna, börjar runt 16 och är oxå trött som bara den! Hoppas slippa det snart, mådde illa på kvällarna med sonen oxå, de slutade ungefär v. 19 så jag hoppas de slutar då nu me! Bara två veckor kvar :)

har det släppt för alla andra?

Nix, mår som dig. Mår illa mest på kvällarna. Börjar också kring 16 tiden. så var det med sonen med och det höll i sig ganksa länge till v 18-19 kanske. Den här gången har jag varit jätte dålig ett tag. Helt sängliggandes och varken fått i mig mat eller vätska, men nu är det mer "normalt" illamående som börjar på eftermiddagen.
  • cattiwik

Tipsar igen om rinexin, samma som det står om i artikeln som länkades. Det funkar helt ok mot graviditetstäppa just till natten när det är som jobbigast att vara täpp. Men som sagt biter den inte riktigt om man är väldigt förkyld.

Den är på recept, men jag fick den utskrivet både den här grav och förra. Det är inga problem. Säg bara att ni är gravida.  Åt den under en ganska lång period sist.  

• cattiwik

Vi kommer nog måsta köpa en syskon vagn. (eller 2). Sonen kommer vara 1 år och 10 mån så det behövs. Han kommer ju måste hänga med på dagarna när jag går ut och går med bebisen  och sen så ska vagnen vara tillräckligt skön för bebisen att ligga kvar och sova i.

Vill även ha en liten smidig syskonvagn att ha i bilen då man bara ska och handla mm. Det blir nog en som passar till Acta Graco babyskydd. Då har man bebisen i babyskyddet på vagnen och sonen kan sitta framför. Smidigt.

• cattiwik

Tänkte jag skulle hoppa in här igen. Skrev in mig i gruppen från början men det skrivs så otroligt mycket så jag kände att jag inte hann med att läsa. Har BF 28/7 så det är drygt en månad kvar nu. Känner mig inte alls redo.  Har en son som är 1 år 9 mån och det är väl det som oroar mig mest. Hur jag ska orka med 2 barn, varav ett är i en sån ålder att han behöver uppmärksamhet och aktivering hela tiden. Fcik dessutom förlossningsdepression förra gången , och jag vet att jag är otroligt känslig för stress och sömnbrist så tankarna finns ju där att det kommer hända igen.

Annars mår jag rätt så bra just nu. Har förutom långvarigt illamående till v.20 varit en väldigt lätt graviditet, mycket bättre än förra då jag hade otroligt ont i ligamenten och knappt kunde gå. Nu börjar det ju självklart att kännas lite jobbigt i kroppen, men det är ju bara slutspurten kvar =)

• cattiwik

Idag ska jag in och få järndropp då värdea inte stiger trots 1, 2 och tom. 3 niferex om dagen. . Någon annan som har fått det?

• cattiwik

Här är det som bara lugnt. Har BF 28/7 och eftersom jag gick över tiden med sonen 18 dagar så räknar jag med en aug bebis. Fast jag vet att ingen graviditet är den andra lik, så jag kanske borde börja ställa in mig på att den KAN ju faktiskt komma tidigt också. Känner mig bara inte redo ännu.

Har inga dierekta krämpor heller. Bara gått upp 4 kg, inga svullnader, ingen halsbränna eller nåt annat sånt skoj. Det enda jobbiga är att ta hand om sonen (som sambon numera gör på heltid) och att vända sig i sängen om nätterna. Nä jag är nog gravid ett tag till tror jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012