• tundra

Juli bebis 2012

Hej alla!
    Jag plussade igår med andra barnet. Jag är sååå lycklig. Vi har försökt sen innan sommaren. BF är beräknad till 11 juli.
    Storebror är 15 mån nu.
    Jag är 30 och bor i Uppsala.
    Inga symptom utom halsbränna än så länge - men det kan ju svänga snabbt
    Förra gången mådde jag illa fram till v 20. Pheew! Peppar peppar så blir det inte så den här gången.
    Nu börjar nedräkningen!

• tundra

Cissi7006: Hoppas att allt är bra!
    Ella jade: håller tummarna att hjärtat pickar för fullt!

Man vill ju bara att det ska gå bra för oss alla och att det blir bebis i juli!

• tundra

Men! Blir också ledsen när jag läser i tråden om alla blödningar! Varför ska det behöva bli så?
    Hoppas att det inte behöver betyda det värsta!
    Ska vräka i mig lite sympati-kladdkaka och tänka hoppfulla tankar!

• tundra

Mollymiranda: jobbigt att behöva vänta på besked ytterligare en vecka! Din graviditet var en IVF? Då har ni kämpat för att komma så här långt! Hoppas verkligen att det finns en chans för ett lyckligt slut.

Ella jade: Vilken skit rent ut sagt! Håller tummarna ändå.

Här hemma är jag bara lycklig över varje dag utan illamående. Men gasig och trög är jag med i magen.

• tundra

Helvi: Vår BVC har inskrivning i v 10. Minns inte om man lyssnade på hjärtat första gången. Tror att det var senare.
    Om du är genuint orolig ska du nog höra av dig till din barnmorska och be att få komma på ett tidigt VUL. 

• tundra

Idag har jag tydligt känt av fogarna samt ont i ryggen. Det hugger till ordentligt när jag lyfter mitt 15 mån kraftpaket på 14 pannor.
    Maken påstår att magen ser uppsvälld ut och jag måste hålla med.
    Så här snabbt gick det inte med första men då kom ju illamåendet istället. Ta i trä. Hoppas att jag slipper undan lite lindrigare den här gången.
    Som back-up ifall det (illamåendet) skulle slå till unnar jag mig choklad, kaffe och min favoritmat. Sen om jag måste leva på smörgåsrån och gröna vindruvor så är det inte lika bittert.

• tundra

Oj för mig var det tvärtom. Är morgonmänniska men under förra grav var jag sjukt trött mest hela tiden.
    Känner mig inte trött på samma vis än men gissar att progesteronförgiftningen ännu är mild.
    Går in i v 6 idag (5+0).

• tundra
    bevingad skrev 2011-11-09 11:30:26 följande:
    Jahapp... då får jag joina er andra som har blödningar
    Fick igår rosa på pappert, men sen har det inte kommit mer. Men har fått ont i magen och ryggen...
    Ska till bm på fredag så får se vad hon säger då... usch... va inte alls skoj att vara på jobb och se blödning
    Va tvungen att prata med en kollega om det, hon va otroligt bra att prata med!!
    Hon hade haft blödningar med båda sina barn...
    Nej så hemskt! Det verkar ju vara en sparsam blödning i alla fall. Hoppas att det är inom det normala!
    Läste i Viföräldrar om att mellan 20-30 procent av alla gravida får en blödning, så det är ju rätt vanligt. Inte för att det är nån verklig tröst när man redan är helt gravidsnurrig och nojjig. Rynkar på näsan
Svar på tråden Juli bebis 2012