Juli bebis 2012
Fru Sandra:
Ja 1 msk psylliumfrön morgon och kväll och drick mkt vatten till.
Annars linfrön som får dra i vatten - sen häller man av linfröna och dricker vattnet.
Men tycker alt 2 är äckligare.
Fru Sandra:
Ja 1 msk psylliumfrön morgon och kväll och drick mkt vatten till.
Annars linfrön som får dra i vatten - sen häller man av linfröna och dricker vattnet.
Men tycker alt 2 är äckligare.
Anjiali: Du behöver inte koka. Bara lägga dem att dra i vattnet över natten och dricka på morgonen.
Jag ammar hela dagarna. Tycker det är så mysigt så passar alltid på om det är en lugn stund ( vilket kan dröja ibland när min 2 åring är i krokarna).
Men nu har han slutat att amma sig till sömns. Stora killen!!! Fick flytta in i ett eget rum igår kväll. Sov själv från 19 till 02. Sen samsov vi till 6:30 när stora killen vanligtvis vaknar.
Han har upptäckt sina händer och suger glatt på dem när han är pigg och upptäckarsugen. Inte när han är trött vilket känns bra. Vill helst inte att han ska suga på tummen.
Är det bara jag som sörjer semestern fortfarande?. Kan bara inte komma över att min man måste jobba. Varje måndag känns lika knäpp.
Men nu har de ju släppt resorna till nästa sommar och mitt knark är att titta på olika hotell när David ligger och sover. Skulle redan ha bokat ngt om det inte vore för mina föräldrar som ska med. Kan inte ta varsomhelst eller närsomhelst utan att de kollat. Vill till Italien och bada. Minst 2 veckor bekymmersfritt. Åhhh! Längtar!
Tycker inte att jag är en hönsmamma i annat men min stora son är 26 mån och han har bara fått sova borta från mig totalt 2 nätter och då i sällskap av sin far. (Sovit hela 12 h natt från 5 mån).
Det har personligen aldrig känts rätt att lämna bort.
Bästa avlastningen är ju en vävd bärsjal. Ja man måste knyta den men det tog inte mig många försök innan det satt.
Har haft en BB active med ryggplatta och den var inte bra för varken mig eller bebisen.
Nu har jag en Angelpack lx. Den är ok.
Skulle vilja ha en Beco Gemini som går att korsa i ryggen. Samt att den är snygg.
Men selar är ju bara ok för bäraren. Bärsjal är det som avlastar bäst. Bär David flera timmar om dagen (7,5kg) utan att tänka på det. Och jag har inte världens bästa rygg.
Millifjor! Vad avis jag blir! Supersugen på en gemini! Men idag har jag köpt en resa till nästa sommar + julklappar så nu får det vara stopp ett tag. Får önska mig en av tomten kanske.
Jag ammar hela tiden utan att tänka på det - varje gång jag sätter mig ned och lillkillen är vaken. Var tredje timme skulle aldrig gå!
Försöker proppa in så mkt som möjligt på dagen så att han inte ska äta så mkt på natten. Han har sovit 19-4:30 nästan varje natt nu ett tag. Sen tar jag över honom i vår säng så sover han vidare till 06-07. Efter amning såklart.
Nu är han förkyld och snörvlar och hostar.
Plutt.
Måste börja ge lite mat vid 5 mån eftersom maken ska ta över vid 6 mån. Ingen annan vars man blir pappaledig runt halvåret?
Jag har varit hemma 3 år och vill komma ut lite. Klättrar på väggarna när mannen pendlar och är borta 12 h per dag.
Ska plugga så kommer att ha korta dagar och har nära hem så jag kan åka hem och amma vid behov i början. Lyxigt!
Tycker dessutom att det är lite tråkigt runt 6 mån till 12 mån. Plus nu en 2,5 åring med massa vild energi. Ska ta över igen lagom till att lillkillen börjar gå igen.
Oj. Skulle David somna på mig skulle han vakna efter 20 min och gallskrika i en timme (om jag har tur - han blir sååå lätt övertrött).
Han slutade att amma sig till sömns vid 2 mån och sen dess somnar han i sin spjälsäng. Sover till 2-4 och kan sedan samsova fram till 6-7 nån gång.
David blev 4 mån idag! Nu rullar han runt obehindrat hela dagarna fram och tillbaka! Vad stor han har blivit.