Juli bebis 2012
Hoppar in här med om det är okej, är i v 11 (10+3). Har ett mf bakom oss tidigare.
Oj vad jag gråter...till minsta minsta sak...
Hoppar in här med om det är okej, är i v 11 (10+3). Har ett mf bakom oss tidigare.
Oj vad jag gråter...till minsta minsta sak...
Engla80: ja, det är jag i tråden "starta försök i september", kul att vi följs åt i denna med.
Jag ligger på gränsen mellan juni/juli men är inställd på att gå över...
Igår berättade vi för blivande farföräldrarna och i morses för morföräldrarna, så mysigt och härligt att dom äntligen vet ;)
Idag har vi varit på RUL, så himla häftigt att få se h*n. Vi har valt att inte titta kön eftersom vi vill ha överraskning när det är dags ;)
Fick nytt BF datum, 3/7 så är i v 20 idag..
Tankarna går till dig PlurkochLinda, det är helt ofattbart tragiskt. Finner inga ord. Stor kram till dig
Var på RUL för en vecka sedan, går in i v 21 i morgon. Min moderkaka ligger i framkant och det kommer nog dröja innan jag känner ngt. Min BM förklarade att det var som en madrass som låg framför. Så bebisen har lite extra som h*n ska igenom.
Ska på ett till UL efter v 30 för att kolla så att min moderkaka flyttat på sig (ligger även för öppningen), så vi ska få se en gång till, det är skönt att dom gör det här i Västra Götalandsregionen
Vi har börjat kolla på vagnar eftersom det är baby barn mässa i Göteborg nästa helg. Så vill ha kollat upp om det är mässerbjudande.
Det står mellan en kronan barnvagn och en brio happy barnvagn.
Rabarberli: Kronan sittdel har endast två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Vet även att vissa haft problem med sittdelens längd, att barnets huvud tar emot i toppen när man byter från ligg till sitt. Vi hade med tänkt kronan, men läste på lite om dom och våra kompisar har den och dom berättade lite. Annars har dom varit supernöjda, speciellt med liggdelen.
För oss blir det nu en brio happy istället
Kronan kommer ut med ny vagn i maj, jättesnygg och bättre sittdel. Finns inte på hemsidan ännu, såg den på mässan i Gbg
Ellabella02: vi beställde den i veckan vår kronan vagn (den nya 2012). Men skrev att den ska levereras i maj/juni. Vi hade kampanjpris efter babymässan i gbg
Ellabella02: Tror dom släpper den nya modellen i april eller maj på hemsidan. Men skicka förfrågan så får du säkert mer info. Det som hade ändrats från 2012-2012 bl.a. var sittdelen, nu kan man steglöst ändra hur barnet ska sitta, på 2011 finns det bara två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Samt att nya sittdelen väger 1,5 kg mindre.
Vi betalade: 7690 kr för den o får chassi, sittdel, liggdel, åkpåse, regnskydd*2, myggnät, skötväska.
Jag hade bestämt mig för Brio innan mässan. Men när jag såg den nya modellen så blev jag såld och när jag läste om förändringarna med.