• eken

Juli bebis 2012

Beklagar, fy fan vad orättvist. Men som froggyL skriver att du får inte känna skuld över er egna bebis.

• eken

Grahnkotten: min BVC sköterska sa att vi kan använda både två men att vi ska börja med en sort och sen lägga till den andra, t.ex. Börja med miniform och efter ett par dagar lägg till semper. Så har du koll på hur dom fungerar först den ena och sen hur dom fungerar ihop. Om det bli bättring eller inte

• eken

Sista fem siffrorna på streckkoden är det för amningsinlägg, våtservetter, babyvård m.m

Det är bara blöjor som har kod inuti, resten är streckkoderna

• eken

För mig har alltid streckkoderna fungerat. Tråkigt. Ladda ner appen ni som kan, väldigt lätt att spara poäng

• eken

Vår dotter sover med mycket och är 8 veckor. Sover mycket om dagarna och har en lite mer vakenperiod på kvällen men sen somnar hon och sover hela natten (nästan varje natt)

• eken

Har haft en jobbig jävla dag rent ut sagt, T har varit vaknade sju men somnade om i min famn till halv elva, då blev hon förbannad, trött, hungrig men vägrade komma till ro. (då har hon ej ätit sen 3:30 i natt)...,Försökte till slut gå ut med henne, och lyckades få henne att somna om. När hennes farmor kom in för avlastning (mannen borta på tjänsteresa fre-mån) så testade jag att amma men det gick inte. Då tog vi flaskan för första gången (jag pumpat ur)

• eken

Varför ska det vara så jävla struligt med amning????!!!! Är så trött att det fungerat så bra i två månader men nu har hon börjat vägra mina bröst vid vissa måltider...:(

Dottern min ger mamma gråa hår!!!

• eken

SessanM: Ja blir det inte bättre snart ger jag upp och ger henne bröstmjölk så länge det går och sen ersättning.

Känns att det tär så mycket på mig att jag går runt och oroar mig och då låser det sig mer. Jobbigt är det iaf.

• eken

Är det ngt som vet om man kan lägga i rapsolja i ersättningen för att dom ska bajsa lättare?

Vi ger vissa mål med ersättning ca 165-235 ml dom gångerna och använder sempers 1. Hon trycker och trycker men det händer inget....:(

• eken

Tack SessanM, ska testa det. Förresten fick hon ut allt precis, över hela sig och mitt linne...bra jobbat!

• eken

Har hört av många att ICAs blöjor ska hålla bättre torrt, värt att testa kanske för er som har läckageproblem med Libero

• eken

Tänk på att morot ger trögare mage. Vi gav bara morotspuré några dagar tillsammans med lite rapsolja. Men så blev hon väldigt trög och googlade. Där stod det att morot gav förstoppning. Så vi började ge päronpuré med (katrinplommon klarade hon inte av).

• eken

Tror det lönar sig i längden att köpa badbyxor som man kan dra åt i midjan och i låren. Tittade på badblöjor men för mig dom är dyra

• eken

Vi köpte britax hiway II på hennes 6 månaders dag. Väldigt nöjda. Har henne i mitten just nu där bak eftersom vi ska till fjällen om en vecka. Valde mellan hiway och Max-way men tyckte det var onödigt att betala en tusenlapp mer för så få skillnader.

• eken

Det var NTF som kom och pratade med vår mammagrupp om säkerhet i bil som sa att så fått dom kan sitta någorlunda utan stöd eller bra i stol så kunde vi byta. Oavsett kg. Vår dotter väger strax över 7 kg och vi har redan bytt. Hon pratade om att om att det är krock (samma förutsättningar) så har dom 60% chans att klara sig i babyskyddet medan i en bilbarnstol 90-95%.

• eken

Juliaannaeca: Vi använde mam 2, för dottern tycker 3 rinner för fort. Visst får hon kämpa mer med tvåan men hon äter upp allt. Visserligen kör vi 50/50 ersättning/välling då. Får se när det bara blir välling.

Vår dotter har fått två bissingar och blev 7 månader idag...

Svar på tråden Juli bebis 2012