Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Hejsan Svejsan!
    Tänkte presentera mig .. har tjuvläst tråden enda sedan start  i stort sett men inte skrivit innan. 

Jag är 31 år och jag och min sambo väntar vårt första barn. Är beräknad till den 8 Juli och går in i v 14 idag.

Resan var lite krokig i början med två blödningar i v 7, och det var inte direkt en planerad graviditet och pga minipiller så har jag inte haft direkt koll på mina cykler... så jag gjorde två UL vid blödningarna, och ett i v 10 då vi trodde vi skulle kunna göra kub, eftersom jag fick min inskrivningstid efter min sista mens, men den var alldeles för liten då... men vid alla UL har den mått bra och på det i V 10 fick vi se lite sprattel.... Underbar känsla...

Idag har vi varit och gjort KUB.. fick låg risk 1 / 9000, och allt så bra ut med den lilla rackaren i magen. Tror vi tittade på den i stort sett i en timme innan BM fick den att vända sig ordentligt så hon kunde mäta nacken... jag fick tom hoppa runt lite på britsen så den skulle vända på sig.. .men inte då... den var inte lättlurad inte... : )

Så ni har vi nya fina bilder på den lille i magen, och man kan känna sig lugn ett tag... : )

Hoppas få hänga med er fram till Juli då bebisen ska komma om allt går som det ska!!

Tack för ordet! ; )  

• EllaBella02

Hej alla brudar!
    Idag gäller det att hålla i hatten  i Linköping för här blåser det storm.  
    Jag är hemma från jobbet idag igen... har haft värsta förkylningen, med halsont, nästäppa och hosta, och var hemma två veckor innan jul... sedan vart det bättre, och nu är det tillbaka igen!! Jag tror jag blir galen på den här förkylningen.

Bara att ta det lugnt, dricka mycket och se på skitprogram på TV några dagar till då. Men man kan ju inte undgå att bli lite orolig för bebben där inne.. Kanske inte så roligt att morsan är förkyld hela tiden... Men om man läser överallt så säger de ju att det inte ska vara farligt så jag får väl tänka positivt.. : )

Har i alla fall också till och från värsta halsbrännan nu... Blä för det... : ) Men jag tror nog att jag kan stå ut med det mesta om det resulterar i bebis i Juli.. : )

Kram på er! 

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-01-06 19:25:47 följande:
    Jag var ju hos BM nu den 3e jan och fick inte ny besökstid förrän den 3e april...

Har ni också ett sådant stort glapp däremellan? 
    Jag var på inskrivning den 5 dec, och gjorde även UL då... Sedan hade jag en till tid hos BM den 12 Dec för gynundersökning. Vi var sedan på KUB den 2 Jan, och nästa UL är det 17 Feb, och Föräldraträff den 28 Feb, men BM träffar jag inte förrens v 25 igen. 

Så det är ganska långt glapp mellan barnmorsketräffarna i alla fall.  
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-06 20:37:35 följande:
    Ja va på inskrivning den 15 dec o ska inte tillbaka förrän 17 februari. Dock med rul den 9 feb. Men då på annan ort...
    Tycker att de är långt glapp. De är mitt första. Men hon ringer mej på måndag om mina prover o då ska ja be om ett till vul. Eftersom jag haft så ont och är konstant orolig så tror ja inte de är nåt problem. O efter bees knees (här i tråden) fick ma blev ja ännu räddare o oroligare :s
    Tror inte du behöver vara så orolig.. du har väl varit på VUL och sett bebisen efter v 8-9? Det var ju då hennes lille knyte hade slutat växa, så allt är säkert bara bra med ditt..... 

Jag hade också lite ont igår, i magen.. nästan som att det spänner i magen och till och från hugger lite här och där.. men det kanske är en ny växtperiod eller nåt nu..

Jag tycker vi ska försöka slappna av och bara vara... det som händer , händer och vi kan inte påverka i alla fall...

Kram kram! 
  • EllaBella02
    Dagny skrev 2012-01-07 09:41:04 följande:
    EllaBella02:
    Jag känner igen den känslan i magen och fick när jag väntade mina tidigare barn höra att det är ligamenten som man känner av. Det stretar och hugger i sidorna, speciellt när jag nyser eller hostar till eller för hastiga rörelser. Det är ju för att det växer.
    Nu känner jag av det rätt mycket men tror det beror på att magen växer en hel del nu också.
    Ja, precis så tror jag med.. är i v 14 nu och går in i v 15 på måndag, och det låter som flera känner så här just under de här veckorna...  Men alltid skönt att höra att andra känner likadant.. : )

• EllaBella02
    MissMurrig skrev 2012-01-07 09:43:46 följande:
    Är det någon annan som går upp MASSOR i vikt?? Jag äter inte mer än tidigare, men inte mycket, och det jag har mest dille på är sallader och clementiner... Men ändå så har jag gått från 66,5kr på inskrivningen i november, till 71 nu! Det är alldeles för mycket tycker jag! Förra gången gick jag upp totalt 18kg, och det mesta kom på slutet, i början var det kanske max ett kg i månaden...Nu är det ju redan 2kg/månad, är rädd att det ska bli 3-4kg/månad mot slutet då.. vill inte bli en Heffa....
    Går fö in i v.15 idag!  Med sonen kunde jag känna rörelser i v.15, men det är inte så mycket sånt här än... Tänkte att jag skulle känna tidiagre andra gången nu när jag vet hur det ska kännas, men jag tror jag kände den en gång för en vecka sedan... Ska på ett till UL på tisdag, ska bli skönt, blir nojjig hela tiden.. "Har jag ätit något olämpligt? Kanel? Ingefära? Var köttet verkligen genomstekt? Har jag badat för varmt? Glömt min folsya?"... Bra med lite bekräftelse då och då, att allt är som det ska. 

Och My GOD, va svårt det är att hitta byxor! Vill inte ha tajta byxor! Är inte på sånt humör när jag är gravid! Vill ha lite mjuka baggyjeans, och behöver svarta byxor till jobbet. Inte tajts eller finbyxor, utan gärna i bomull lite lösare, som såna där militärbyxor brukar vara i formen... Men det finns typ bara finbyxor, mjukisbyxor eller leggings... Inte så passande byxor när man ska se någorlunda proffisionell ut i ett bageri..

Oj vilket långt inlägg, man har lite och tänka på antar jag  
    Jag vägde in mig på 71 på inskrivningen... vägde 67 innan jag vart gravid... och sist nu när jag var hos barnmorskan vägde jag 73, är i v 14 nu, går in i v 15 på måndag. 
  • EllaBella02
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-07 10:12:52 följande:
    Idag går jag in i v15 o det verkar som magen hade en tillväxtdag igår. Det spände o stod i, inga byxor kändes bekväma.
    I morse fick jag en ren chock när magen blivit som en hård liten kula, kan det gå så fort... Men så gick jag på toa o storleken blev lite rimligare, haha. Men nog har den tagit fart allt. Hur ska det gå att dölja i några veckor till...?

@Miss Murrig, du skriver kanel, är det något olämpligt för oss gravida?
    Precis så känner jag med igår och idag.. det liksom spänner i magen på något vis... som om man typ har ätit sjukt mycket! : ) 

Jag gillar absolut inte när byxorna sitter åt och helst får de inte nudda magen alls... har ett par leggings som jag typ bor i hemma, men måste ut och hitta lite ombyten snart faktiskt... 
  • EllaBella02
    Vicki123 skrev 2012-01-07 10:09:43 följande:
    Hej MissMurrig: jag är i v 12 och har gått upp från 64kg till 70(!) kg redan. Men jag har mått illa, varit trött o inte velat träna dels pga det i dels pga att vi gjort IVF.

Jag tänker också att det är lite mkt i början, men har en känsla att det var vad min kropp behövde just då o nu när jag börjar må bättre (hurra!) så kommer jag nog att plana ut, då jag kan röra mer på mig+får i mig nyttig mat igen. Det gick bara inte innan. :)

Är så tacksam för den lille och det enda som jag oroar mig lite över är Kub testet som vi skall höra näst, nästa v. Klarar vi bara det så känner jag att jag kommer andas ut.

Är ni andra oroliga för Kub? Är 38 år o hoppas, hoppas att den lille mår bra av hela mitt hjärta.

Ngn annan runt 38 som gjort Kub? Vad fick ni för resultat?

Kram
    Jag var lite nervös innan, men vi fick låg risk, 1 / 9000 så nu efteråt kändes det ju skönt att vi gjorde det. Jag är 31 fyller snart 32.

• EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-09 06:14:25 följande:
    Idag välkomnar ja v 15.. De "firades" med att morgonkräkas :( im back in the game.....
    Jag har fått hiskeligt svårt för att borsta tänderna och får kvälvningar av de på en gång.. Nån mer som fått de?
    Jag välkomnar också v 15 idag... och ja.. jag upplever samma sak som du... tex tandborstning, eller vid hostning, eller om jag ska svälja tabletter, ja i allmänhet har jag lättar för att kväljas av saker...  
    Vet inte  vad det kan bero på faktiskt, men så här har jag inte haft innan jag blev gravid...
  • EllaBella02
    Sladdis skrev 2012-01-10 20:32:06 följande:
    Nu har jag fått mitt kub-resultat. Istället för 1:149 som min ålder vill få det till så blev det 1:2684. Inget wow-resultat men man får väl vara nöjd. Här är gränsen 1:300 för att göra MKP så jag är ju långt därifrån.
    Grattis till bra reslutat!! : ) 
Svar på tråden Juli bebis 2012