Juli bebis 2012
:( beklagar. Vi alla här inne håller alla tummar å tår för er!
:( beklagar. Vi alla här inne håller alla tummar å tår för er!
Gott Nytt År!!
Om jag e trött? Helt slut, för minsta lilla. Nu har jag iaf slutat kräkas...bara nån gång ibland. Mest luft. Sååå glad över att det inte blev likadant som med första barnet...men kanske inte ska säga för mycket, än. Däremot mår jag fortfarande illa till å från. Mammabyxor, ja, så mycket skönare det känns, när man väl fick tummen ur. Är i v 14, med andra barnet. Magen putade fort denna gång...känner mig riktigt stor...eller ja...iaf för att va i v.14. Jag vet att det bara är ett barn, har sett det :) Idag fyller vår dotter 4 år, så vid den här tiden låg jag på BB och snusade bebis :) Hon e så stolt över å bli storasyster så ni ska bara veta hur mkt hon helt plötsligt klarar av själv nu :) Berättade för chefen idag också... Han tog det bra. Skönt. Han ska själv ha en liten om nån vecka :) oroade mig lite då jag ganska nyss började jobba för honom, i slutet av okt.
Har inte heller mammakläder på Lindex i vår stad. Riktigt dåligt. Skulle behöva ett par byxor till... Är fortfarande så trött...och järnvärdet var bra för två veckor sedan iaf. Hoppas jag blir piggare snart. (v.14) det blir så jobbigt att jobba när jag e så trött, och jag kan/får absolut inte slappna av i mitt jobb... Behöver vara på helspänn större delen av dagen... (trafiklärare). Men så länge jag inte spyr i bilen e jag tacksam... Mot slutet av graviditeten kommer jag söka graviditetspenning (HP hette det ju förr) det skulle aldrig funka annars. Redan nu är det jobbigt när nybörjarna råkar lägga i ettan i hög fart och man inte hinner hindra de.... Med stor mage blir det dessutom jobbigt när man ska backa med elever och man behöver ändra sittställning ganska ofta. Första gången jag var gravid kämpade jag järnet mot försäkringskassan, men sen blev nog mitt fall prejudicerande, iaf i min försäkringskassa, för sen fick kollegor i samma stad det direkt när de sökte. Hoppas på att få det problemfritt denna gång. Chefen e helt med på att skriva intyg iaf :) det e skönt. Han e förstående.
Gick också över 14dagar. Fyyy vad trist. Men i slutändan var det bra, för hennes skull...hon kom istället på rätt sida året....
V.17 idag då. Tiden har gått sååå fort! Men det är andra barnet så jag har emellanåt glömt vilken vecka jag varit i. Har haft så mkt annat också att tänka på. Men efter idag tror jag att jag kan andas ut...förhoppningsvis. Vi håller på att sälja radhuset. Sista visningen idag, hoppas hoppas. Bara kontraktsskrivning sen också...om nån köper. Annars avlider jag. Vill inte va med om den här städstressen mer.
Samma här...svårt båda gångerna, men svårast första gången. Inte för att vi försökte aktivt pricka in det men det tog många år innan vårt första barn kom. Och denna gång gick det också lång tid, fast inte lika lång tid. Så jag hoppas verkligen det går bra.
Jag har inget direkt sug, det känns konstigt. Jobbigt att äta frukost å kvällsmat. Känns som om jag får i mig för lite mat Ska på RUL den 8:e jag. Har blivit lite orolig, för läst om några jag känner till som fått missfall och förut kände jag bebisen mer än vad jag gör nu. Känns mest som vanligt bubbel, inget fladder :(
Down under, kolla BF-listan...jag bor i Alingsås, nära men inte jättenära...
En liten: jag e nöjd med hm:s kläder. Bra pris för såpass kort tid man har kläderna. RUL på onsdag, jag längtar! Ska bli skönt å få ett datum också, just nu lutar det åt 1 juli, men.... Vi får se. Jag känner mig väldigt liten för att snart ha gått halvtid. Eller så minns jag inte hur stor jag var sist. Får kolla in bilderna.... Efter en period med dålig matlust, så kan jag nu, förutom vid frukost, äta hur stora portioner som helst känns det som. Farligt farligt. Tur jag inte har lätt för att gå upp i vikt. Har inte fått nåt särskilt måste-ha-behov än. Har ni? Ev mina apelsiner då... Men inget godis, glass, sött, salt eller annat sånt.