Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Var hos BM idag. Första gången sen RUL. Lyssnade på hjärtljuden och dottern var med. Såååå spännande :) 152 slag. Järnvärdet var på gränsnivå så ska prova att blanda Niferex och Hemofer. Äter bara Hemofer nu, fyra st. Hoppas på att det ska kännas bättre sen, för är riktigt trött. SF-måttet enligt kurvan :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Tekla78: gillar ditt val av vagn. Himla bra vagn! Fick tag i en beg, uttagen maj-10, som vi köpte till en citykorg till. Fick med en lift, men hittade denna billigare i affär bara för att det var en utgående färg/årsmodell 2010. Så jag slog till, med tanke om att jag säljer den lätt sen till bra pris :)

• froggyL

Sammandragningar, absolut. Alldeles för mkt, men jag stannar upp så fort jag får de, måste vila. Inte så att det hugger, men ändå sammandragningar. Jag har alldeles för mkt måsten att ta hand om...ska flytta i april, så jag har svårt för å vila. Speciellt med en man som inte gör tillräckligt, enligt mig. Bara det ger mig högt blodtryck ibland. Han gör en del när han väl sätter igång, men prioriterar så knasigt att jag blir galen...men det e min man det. Stör mig massor just nu, när jag inte äter min medicin, då är inte jag heller särskilt trevlig....ond cirkel alltihop, men vill inte äta medicin med bebis i magen.

• froggyL

Eeeh, ingen aning. Inget jag haft. Å andra sidan e min mage rätt kass, upp å ner.

• froggyL

Insåg att mitt tidigareinlägg inte lät så kul. Ang, min man. Var så irriterad när jag skrev det. Sååå illa e han inte :) han jobbar heltid, och gör vad han kan, nästan. Prioriteringarna däremot...gaaah, olika åsikter... Dags å jobba. Har sammandragningar bara å tänka på det. Får nog prata med bm....

• froggyL

Äntligen hemma! Haft en skitdag på jobbet idag. Höll på att kasta ut eleven ur bilen! Och då har det gått långt, för tålamod i bilen har jag, massor...sen hade jag två goa elever efter där som tur var, annars hade det varit riktigt jobbigt å lugna ner sig. Puh! Tack å lov är de sällsynta....

• froggyL

Fy, stackars liten! Eken: viviann tror jag hon hette, tänkte inte på det sist jag var där. Hi hi. Hon verkar helvirrig och hade jag inte haft barn tidigare hade jag bytt. Första graviditeten hade vi Ann. Himla go och bra. Vem fick du? Ja, trafiklärare är jag. Nja, rädd är jag inte. Men visst, mitt jobb innebär enorma risker, med en skitlön... Men hade jag inte haft mina pedaler på min sida hade jag aldrig suttit bredvid. Söker gravidpenning, fick det förra gången efter slagsmål, typ, med försäkringskassan. De fattade inte riskerna. Ändå avråder man höggravida kvinnor från att köra bil/sitta vid ratten/airbagen. Det är inte helt ovanligt att elever lägger i fel växel, tex ettan i hög fart, så bilen kraftigt bromsar in...eller all ryckig körning e inte heller särskilt trevlig... Kan rabbla mkt som e kasst ihop med mitt yrke och graviditet.... Ååååh, kan man kolla nu! Måste genast in å kolla på Skatteverket. :)

Svar på tråden Juli bebis 2012