Inlägg från: Gulia84 |Visa alla inlägg
  • Gulia84

Juli bebis 2012

Hej på er!
    Får man hoppa in här tro?
    Har en son, Liam, som föddes 20 juli.

Har någon av era fått tänder? Liam har en liten tand på väg upp och jag funderar på den här förkylningen han fått i samband med den. Är den smittsam tror ni?

• Gulia84

Tack!

Jo, alla förkylningar är så klart smittsamma :) men om den skulle bero på tänder så undrar man ju lite. Så är det ju inget virus :)
    Det va bara en fundering.
    Han har en riktig förkylning tror jag. Den här hostan han har är hemsk :( den har han haft länge. Han låter som en hund. Blir ju inte bättre.

• Gulia84

Lycka till Trolla! Hoppas de hittar nåt!

Hur gamla va era bebisar när de började med gröt?

Igår fick Liam smaka lite smörgåsrån. BVCsköterskan sa att det va bra om man började att vänja tarmarna med gluten. Det ska visst sänka risken för glutenintolerans. Ingen av mina vänner har fått det rådet.
    Har ni?

• Gulia84

Imorse testade vi gröt för första gången. Hade tänkt ge honom ett par skedar men det blev säkert 10 stycken. Han älskade det och bara gapade efter mer!
    Hoppas magen inte strular. Men det borde han väl redan känt av isåfall? Eller vad tror ni? Han fick även lite plommon-och päronpuré till.

• Gulia84

Hur ofta äter era barn?
    Liam som är 4 och en halv månad äter ersättning 01, 07, 10.30, 14, 17, gröt vid 19, ersättning vid 21 sen somnar han för natten.

• Gulia84

Är det nån mer som har en bebis som inte vill vara själv knappt nåt? Jättegnällig är han. Förstår inte va som tagit åt honom på det senaste

• Gulia84

Liam är oxå drygt 5 månader.
    Och vi får alltid gå runt med honom när han ska sova.... Det har vi alltid fått göra. Hur länge behöver man det tro?

• Gulia84

Jag har inte hjärta att låta han skrika. Får för mig att han tror att han är övergiven eller att vi inte älskar honom. Hua!!

• Gulia84

Libe: vad är tassmetoden??

Chess07: måste köpa bedrockers, har funderat på det. Men funkar det så är det värt det!

• Gulia84

Imorgon ska Liam ta sin 5-månadersspruta. Usch!
    Innan det ska vi till doktorn med honom för sin hosta. Hans kusin som är 8 månader har lunginflammation så vi vill utesluta det. Hua! Denna dumma hosta. 2 månader har han haft den :(

Svar på tråden Juli bebis 2012