Inlägg från: Vicki123 |Visa alla inlägg
  • Vicki123

Juli bebis 2012

Hej,
    Är i v 6 och undrar om ni andra också känner att magen svällt upp. Vill helst inte ha mina jeans knäppta längre... :)

När berättade ni för familjen? Vi har gjort IVF och de anar redan. Min man vill så gärna berätta och jag känner att det gör jag gärna med. Och skulle ngt hända så gör det mig inget om familjen vet, det är ju då man behöver deras stöd, eller? Hur har ni gjort?

Kram

• Vicki123

Mommytobe again: Vad glad jag blir över ditt svar. Så känner jag också och undrade nästan om jag var själv om det. :)

Jamtlandstaus: Vad är FVP? Ja, brösten är osannolika! Min man uppskattar det jättemkt. Hoppas din FVP går bra.

• Vicki123

Jamtlandstaus: Aha, just det.
    Mkt nytt o nya förkortningar. :)

Vikkim: då är det dagen efter oss! :)

Har ni något tips m byxor? Vill inte ha dem knäppta o försökt m gummiband men då sitter de inte uppe riktigt... Finns det inte ngn liten grej man sätter i byxliningen så man kan ha knappen öppen? Vet ni vad jag menar?

Kramar

• Vicki123

Ntme: inte alls vad man vill höra av sin Mamma. Ibland kommer såna konstigheter ur föräldrarnas munnar. Hon förstår inte bättre tror jag.

Tjejer - Julbord på torsdag o det är stort focus på mitt jobb om vilka som dricker eller inte känner jag. Haft ett par tjejer som är gravida o jag vill inte avslöja ännu pga omorganisationer.
    Vill inte hitta på ngt om att jag äter medicin eller kör heller.
    Har ngn ngt förslag på ngt som inte är så drastiskt? Jag vill ju inte dricka o det borde räcka.

Kram

• Vicki123

Tack Alla! Känner mig stärkt nu inför julbordet. Många bra tips o jag kommer köra dem.
    Sov gott! :)

• Vicki123

Var på första ultraljudet idag och vi såg ett litet hjärta!!! :) Fantastiskt!
    Men lillen låg precis under kurvan och de vill se oss igen om 2v. Vi är v6+6.
    Har ngn av er också legat under kurvan? Skall man vara orolig?
    Jättetacksam för svar!
    Kramar

• Vicki123

Madlin: TACK för dina ord. Vi har gjort IVF o jag vet på dagen när det befruktades. :)

Vad skönt att höra att det kan variera lite. Fick ont i hjärtat när jag ens tänkte tanken på ... Ja, ni vet. Vill bara tänka positiva tankar o försöka att inte stressa bebisen med det. Så tack. Ett stort hjärta till dig, för idag behövde jag höra detta.
    Kram

• Vicki123

Sladdis: Grattis till bra Kub. Vi skall göra 16e jan o jag önskar mer än allt annat att det skall vara bra resultat. Försöker att inte oroa mig.

• Vicki123

Hej MissMurrig: jag är i v 12 och har gått upp från 64kg till 70(!) kg redan. Men jag har mått illa, varit trött o inte velat träna dels pga det i dels pga att vi gjort IVF.

Jag tänker också att det är lite mkt i början, men har en känsla att det var vad min kropp behövde just då o nu när jag börjar må bättre (hurra!) så kommer jag nog att plana ut, då jag kan röra mer på mig+får i mig nyttig mat igen. Det gick bara inte innan. :)

Är så tacksam för den lille och det enda som jag oroar mig lite över är Kub testet som vi skall höra näst, nästa v. Klarar vi bara det så känner jag att jag kommer andas ut.

Är ni andra oroliga för Kub? Är 38 år o hoppas, hoppas att den lille mår bra av hela mitt hjärta.

Ngn annan runt 38 som gjort Kub? Vad fick ni för resultat?

Kram

• Vicki123

Dagny: Tack för att du delade med dig av er upplevelse! :)

Jbson: Spännande! Känner precis som dig mest en lite underliggande oro även om jag tror att allt är bra. Åh, du måste berätta allt när ni gjort det!! Lycka till.

EllaBella02: Vilket fantastiskt resultat. Det är det jag hoppas på, ett resultat som jag känner att vi inte behöver tänka på det. Min närmsta väninna är 40+ och mådde rätt dåligt över att inte ha gjort det o oroade sig mkt över det i slutet.

Svar på tråden Juli bebis 2012