Inlägg från: Vicki123 |Visa alla inlägg
  • Vicki123

Juli bebis 2012

Milifjor: Vilken härlig lyckohistoria! :)

Jämtlandstaus: Tänker på dig idag!!! Lycka till.

• Vicki123

Smulan71 och SaJo: 18 dagar här med!!! :D
    Vi har planerat kejsarsnitt på Östra den 18e.
    Vart ska ni föda?

• Vicki123

Anjialii: har också haft en gråtfest idag. Tror det är för att man är tjock, det är så tungt och hormonerna gör mig känslig och lättretlig. Med andra ord är jag en ren fröjd att umgås med idag om ni frågar min man.... He, he..... Stackarn. :)

Skit i vad andra tycker och vad de tycker i mataffären! Jag har gått upp 21kilo (fr ca 65kg till 86! kg nu) och folk påpekar varje dag att jag är enorm. Har de gjort i månader nu. Men de säger också att det är så fint. Och jag sträcker på mig och bär stolt min gigantiska mage. (Som ligger perfekt på kurvan men alla beter sig som det är den stöööörsta magen i världshistorien;)

Så skit i vad andra tycker och säger för konstigheter, folk fattar inte bättre. Du är jättefin och kvinnlig och helt underbar precis som du är.
    Kram

• Vicki123

SaJo81: Hört mkt bra om Varberg. Lycka till!

Anjiali: Ja, vi får bara bryta ihop och komma igen i morgon. ;)

• Vicki123

Jag är också kvar! Kejsarsnitt planerat 18e juli. Räknar verkligen dagarna.

Jämtlandstaus: GRATTIS!!!! :)

• Vicki123

Anjiali: exakt så har jag det. Förlossningen ville att vi skulle åka upp och kolla men det var falsklarm. Har också fått jättevattniga flytningar och får byta trosskydd flera ggr i timmen.
    Men hade kvar slemmisen och värkarna slutade såklart när vi kom dit.
    Var väl ändå bra att kolla kände jag. Ligger huvudet långt ner så kan vattnet ha gått och sipprar ut lite....
    Men nu ser det ut som om vi håller oss till planen och det blir snitt på onsdag!
    Kram

• Vicki123

Hej,
    Mun lilla kille är 2 månader och har igår börjat suga på händerna. Gör era detta?

Sen är han lite vit längst in på tungan... Vi har trott att det är fr när han ätit, men funderar på om det kan vara torsk?

Kramar

• Vicki123

Hej,
    Har ni ont/molvärk i ryggslutet?

Har börjat få ganska kraftig molvärk där och jag undrar om det är för att jag ständigt bär min lille pojk eller om det är ngt annat.

Jag har endometrios men inte haft besvär/värk innan så jag är väl lite rädd för att det ska vara det.

Eller har ni andra också värk? Jag sover ju som en ostbåge på natten och bär på dagarna, så jag "hoppas" att det är det.
    Kram

• Vicki123

Här är vi lite krassliga m halsont/hosta och rinnande näsor. :( Ingen större fara ännu m oss, men hoppas det inte blir värre.

Vi sover oss igenom hela natten också. Min kille vill (och jag med ;) sova ihop, och när han vill ha bröstet/amma så tar jag bara fram det och så somnar vi om så. Det är jättebra och det var en helomvändning när vi började m det.
    Han känner sig så trygg att sova vid bröstet och höra min andning/hjärtljud och jag kan tänka mig att det påminner lite om när de låg i livmodern.
    Han gillar att vara vaken till 24 eller 01, men sover ofta ihop med mig till 09:30-11.
    Kram

• Vicki123

Hej,
    I morgon ska vi grav testa! Det kanske, kanske ligger ett litet syskon här inne. Så spännande, vågar knappt hoppas.

Kram :)

• Vicki123

Tack Fina,
    Det blev inget litet syskon den här gången. Kan inte fatta det riktigt, men det var ett tydligt minus. Känner mig gravid o skulle haft mens idag. Någonstans hoppas jag att den visade fel. ;)

Men vi försöker igen nästa månad!

Kram till er alla

• Vicki123

Hej, ni som har syskon på förskolan. Vad behöver de? Regnställ, regnstövlar, liten ryggsäck?

Ska köpa Sulky - liten hiss o hoppas på syskon. Ngt förslag? Phil

• Vicki123

Juliaannaeva - samma här! Min ettåring är orolig och bökar omkring och sover väldigt oroligt. Hoppas det går över snart för jag vaknar av minsta lilla och är rätt trött efter dessa nätterna. :)

JWall - vi vaccinerade också vid 9 mån och ska få andra sprutan om ngn v.
    Resebolaget rekommenderade även Hepatit (men det är ingen allmän rekommendation) men vi fick den infon försent. Vår BM sa dock att man får även Hepatit vaccin om man ber om det.
    Lycka till!

Svar på tråden Juli bebis 2012