Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

Hej alla!

Tänkte hoppa på den här tråden. Om allt stämmer är jag i vecka 6 (5+3). Detta är min första graviditet. Jag mår inte illa. Dock är jag extremt trött och sover riktigt dåligt. Vaknar upp flera gånger per natt för att kissa. Är inte sugen på någon typ av mat alls, men äter ändå för att få i mig mat.
    Har ömma bröst sen ca 1 vecka efter ÄL och det håller i sig. Har känningar ibland i livmodern, utgår från att det är för att den växer. Ska träffa min gynekolg den 23 november för att kolla att det står "rätt till". Sedan har jag inskrivningsamtal hos barnmorskan den 13 december. 

Det som känns så konstigt är att jag fortfarande inte kan fatta att jag faktiskt är gravid. Mina pluss förra helgen var så tydliga. Strecken var lika starka som kontrollstrecken, men ändå vill man inte riktigt tro att det är sant förrens man får höra det från en gynekolg. Nåja nu håller jag mina tummar att veckorna bara kan passera och det är vecka 13!

• enilorac81

Lättirriterad blir jag! Har haft lust att skrika på folk som jag tycker går i vägen framför mig, som tar "min" sittplats på t-banan osv. Känner mig som ett monster som skriker inombords men får hålla klaffen för annars bilr det pinsamt.

• enilorac81
    Feah skrev 2011-11-18 15:59:46 följande:
    En skrämmande dag idag. Jag känner mig "som vanligt", dvs inte gravid.    Annars brukar jag vara uppfylld av en slags "något mer"-känsla. Men idag är det som om jag är ensam... hu, hoppas det inte bådar för otrevligheter.

Någon mer som har/har haft den här känslan av att allt är normalt igen? Fast helt normalt är det förstås inte, brösten spänner o jag väger fortfarande 1 kg mer. Men framför allt så har illamåendet typ försvunnit när jag inte ätit på ett tag, och den extrema hungern, det som varit påtagligt annars den senaste veckan.

Pojkvännen tror att jag inbillar mig, hoppas han har rätt.

Så har jag känt massor av gånger - inget illamående, inga ömma bröst. Så har tänkt varje gång jag gått förbi ett apoteket - nu ska jag handla ett till graviditetstest. Men samtidigt så var mitt test så himla tydligt när jag gjorde det för 2 veckor sen, så måste bara tro att det är sant. Men eftersom jag inte varit gravid förut så har jag ingen aning.

Idag har jag lite molnade värk i livmodern och ömma bröst. . .

Timrasmus - beklagar verkligen Gråter ta hand om dig, kramar i massor    
  • enilorac81

Idag är en sån här dag när man helt plötsligt inte känner sig gravid. Det är lite läskigt när man inte varit gravid förut, då har man ju ingen aning om vad som är "normalt" och hur man "ska" känna.

Hur mår ni andra idag?

• enilorac81

Engla80 - tack för de lugnande orden. Kan ju ändå erkänna att jag nu mår kyvens, och är inte speciellt sugen på något, men åt precis lite lunch och det kändes bra

• enilorac81

Hello! Idag har jag varit hos min gynekolog och fick ÄNTLIGEN se den lilla bönan. Ca 9 mm och ett hjärta, ja nu känns det verkligt! Jag har verkligen något litet som växer i mig. Så himla häftigt. Han sa att jag var i 6+6, vilket är exakt vad jag själv har räknat ut, så då stämmer det. Jag går in i vecka 8 (7+0) imorgon. Nu är det bara att hålla de tummar jag har att det går bra.

Har någon annan fått se sitt lilla frö växa? 

• enilorac81
    stinurt skrev 2011-11-23 11:30:22 följande:

Tyär så verkar det vara missfall här!
    Så otroligt less på det här nu!
    Imorse kom det en stor klump och jag blöder fortfarande... inte så mycket... men tyvär så är det precis lika som vid tidigare missfall...
    Om det störtblöder imorgon/idag så är det definitivt missfall eftersom det var så innan!

{#emotions_dlg.flower}Styrkekramar i massor!! {#emotions_dlg.flower}
  • enilorac81
    Sladdis skrev 2011-11-24 07:42:17 följande:

Idag går jag in i v. 8 (7+0)!!Solig

Mår sämre än tidigare och fick Lergigan comp utskrivet igår. Kan inte påstå att illamåendet försvann men de tog bort topparna så jag kommer att kunna jobba iaf.Glad

Som jag då!  Glad Det innebär att vecka när vi går in i vecka 13 är det den 29 december, känns som en trevlig nyårspresent Skål . . . ja skålen är ju självklart alkoholfritt!
  • enilorac81
    LiinaPiina skrev 2011-11-29 19:44:56 följande:
    Varit på VUL idag och såg vår lilla älskling.
    Såg hjärtat slå och fick reda på exakt hur långt jag va.
    blev 4 dagar framflyttad Bf 15 Juli.

Vad mysigt! Visst känns det lite tryggare att fått se något där inne i magen. Så kände jag mig efter mitt vul.
Svar på tråden Juli bebis 2012