Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

Smulan- när något sådant händer finns det inga ord i världen som kan göra livet lättare, men jag sänder en tanke och massa styrkekramar till er familj. En solskens historia som kan hända även din bror är att jag har en vän som drabbades av precis samma sak förra året. Hon gick över tiden och när det var dags att föda var bebisen död- i början på juni fick de en dotter. Men det är inte mycket till tröst att höra det nu. Stor kram till dig och dina nära och kära

• enilorac81

Snark. Lille hjärtat har fått en lättare släng av torsk och jag har lite känningar i bröstvårtorna. Pevaryl för bröstvårtorna inhandlat och vichy vatten till lillen. Tisdag 2-månaders kollen och då också titt på ifall vi två behöver antibiotikakur...snyft

• enilorac81

Sladdis- BVC sa att testa med vichyvatren, går det inte bort efter ett par dagar kan det vara bra att köra en antibiotikakur.

Kan inte säga att jag har fått svamp på bröstvårtorna men min sjuksköterska på BVC sa att jag ska köra pevaryl över helgen...så gör det och sen ser jag vad läkaren säger på tisdag.

Elias äter på som vanligt så han verkar inte bekymras över det, han har ju endast lite torsk på insidan läppar och lite på insidan v kinderna, inget på tungan

• enilorac81

Sladdis- testa vichyvatten, och går det inte över så kolla vad din BVC säger.

Mysigt med babymassage förresten!

• enilorac81

Hejhej- vichyvatten verkar ha funkat för den lilla torsk som Elis hade på läpparna, efter en dag så är det redan borta. Jag kommer köra pevaryl på bröstvårtorna fram till tisdag, men det känns så mycket bättre redan, känns skönt!

• enilorac81

Just ja- jag har avent handpump också. Pumpar ut mellan 70-100ml när mitt bröst är sprängfullt annars ammar jag Elias hela tiden. Han har inte fått prova på ersättning ännu.

• enilorac81

Hej Sajo- härligt att ni bestämt dag för dop. Vi kommer inte döpa Elias men troligen göra en namngivningscermoni..dock inget bestämt.

Själv måste jag gå ut snart, städerskan (som vi har en gång varannan vecka) kom 1h tidigare än planerat och jag vill inte vara hemma när hon städar så jag tar mig en promenad. Sen ska jag träffa min kund som jag var ute hos innan jag gick på mammaledighet. Som konsult gäller det att hålla kontakt med sin kund, så kanske man har möjlighet att komma tillbaka till samma kund efter mammaledigheten...

• enilorac81

Knip-avklarat under toabesök i förmiddags...glömde bort att skriva det.

Städhjälp är lyx, men det är lyx vi känner att vi är värda, 750kr efter RUT, då kommer de varannan vecka och de städar i 3h. På så vis har jag och min sambo kvalitetstid tillsammans istället för att städa.

Svar på tråden Juli bebis 2012