Inlägg från: AnnaKaffekanna |Visa alla inlägg
  • AnnaKaffekanna

Juli bebis 2012

Hej!! Fick min lille son den 10e juli 2012!Solig

E det denna tråden som gäller eller är det nån av de andra i ts? Hade vari jättekul att få prata med er andra som fick sina små i juliGlad

• AnnaKaffekanna

Tack för det härliga välkomnandet!!

Min son är alldeles galen i mat! Jag kan knappt äta utan att han drar i mina händer haha!  Han har verkligen tyckt om ALLT han har smakat på
    Han äter en portion gröt om dagen (runt kvälltid)+helamning. Men nu ska han ju äta mer "riktig" mat till lunch.

Hur gör ni som gett gröt innan? Ger ni fortfarande gröt och ger mat på dagen eller tar ni bort gröten? Vill ju inte att all mat ska konkurrera ut amningen..Obestämd  

• AnnaKaffekanna
    Sladdis skrev 2013-01-11 06:46:40 följande:
    AnnaKaffekanna: Tänker att du ju kan fortsätta ge gröten som nu och så börja med den riktiga maten till lunch och sen ändå amma resten av dygnet. Sen byter ni ut ett mål i taget efterhand som ni är redo.

Jo det kan ja ju göra. Min dotter som snart är 5 år var inte lika glad i mat som min son hihi, så jag e inte van.

Vad ger ni era barn att dricka till måltiden? Jag ger vatten i pipmugg och flaska. Sen ammar jag efteråt.
  • AnnaKaffekanna
    chess07 skrev 2013-01-11 14:48:42 följande:

Vatten får han i pipmugg, onödigt att lära dem att dricka söta drycker redan. De kommer dem ändå vilja ha tillräckligt av när dem blir större! ;)

haha ja precis! bättre att försöka skona dom så länge det går!!
  • AnnaKaffekanna

Jag har oxå läst det här med att barnmat/gröt o välling innehåller tungmetaller. Och min lilla dotter som har druckit välling varje dag i nästan 5 år nuFörvånad.. Visserligen har hon ätit mest hemlagad mat o gröt.. men ändå.. Min son äter ju sempers barngröt.. Får väl börja göra egen gröt.. tänker mest på att han ska få i sig järn, bvc säger att han bör äta köpegröt för järnets skull..

• AnnaKaffekanna
    cattiwik skrev 2013-01-16 13:57:06 följande:
    Hur många av er ammar fortfarande?

Ammar fortfarande Dante får lagad o mosad mat till lunch o gröt med fruktpure till middag. Amning emellan. Eller försöker iaf, han är rätt gnällig för tillfället och vill inte riktigt lägga sig vid bröstet utan försöker dra sig därifrån o piper mest..:-/ Tror att det handlar om en blandning mellan tandsprickning, lite hård i magen, trötthet och att han blir allmänt uttråkad Han har oxå varit lite förkyld men börjar bli bättre!
    Vill amma så mkt det går o gärna delamma tills han är minst ett år. Hans storasyster var två år när jag slutade delamma henne.
  • AnnaKaffekanna
    FruSandra skrev 2013-01-17 22:58:46 följande:
    Å ja fasar!!! Har sen 30 minuter fått världens mensvärk!!! JAG VILL INTE FÅ TILLBAKA SKITEN ÄN!!!!
    Ja får sån hiskeligt mensvärks så ja svimmar o spyr o bara ligger o gråter.. Har tillomed fått stark receptbelagd medicin för de...
    Har dock hört att de kan bli bättre efter att man fått barn så kommer skiten nu så hoppas ja att de ska bli bättre :s

Min mens kändes betydligt mindre efter att jag fick barn. Dock fick jag tillbaka mensen den här gången redan 7 veckor efter jag födde min son.. Trots helamningObestämd
  • AnnaKaffekanna

Måste fråga er.. När lägger ni era små om kvällarna och hur länge sover dom? Jag nattar min son runt 11 på kvällen. sen sover han till runt 9 på morgonen. Känns rätt länge för en sån liten. (med undantag för de gånger han är förkyld osv för då sover han knappt alls) Han har gjort det sen han var ca 2 månader gammal.. Jag höll på länge med att väcka honom för att amma men eftersom han följer kurvan fint så sa BVC att jag kunde låta honom sova. Han är raka motsatsen till min dotter som bara sov 2 timmar i stöten per natt i 2 års tid.. Nu somnar hon vid 8-9.

Har nämligen en bekant frågade när min son somnar om kvällarna och när jag svarade så lyfte hon på ögonbrynen och sa något i stil med "men oj så sent!!!! hon skakade sen på huvudet och mumlade nånting..
    Som om det var nåt fel med hans tider..Jag menar... han sover ju faktiskt väldigt många timmar.. Och jag skattar mig lycklig för det! Får väl belöning nu efter allt slit med dotternSolig

• AnnaKaffekanna

Jo visst funkar tiderna, känns iofs lite sent eftersom min o min sambos lilla egentid blir lite lidande..Han går upp rätt tidigt på morgonen. men men..tiden går ju ändå så fort. Helt plötsligt är dom stora o då kommer jag att sakna den lilla bebisen som snuttar i min famn på kvällarnaSolig

Svar på tråden Juli bebis 2012