Inlägg från: AnnaKaffekanna |Visa alla inlägg
  • AnnaKaffekanna

Juli bebis 2012

Bara precis för att jag skrev att min son sover hela natten så gnällde han förstås heeela natten... nog magen som spökar lite. Rätt hård trots all katrinplommonpure och päronmos..

• AnnaKaffekanna
    SaJo81 skrev 2013-01-21 10:39:51 följande:
    Lilleman har nu fått två tänder, dom sprack igenom båda två på tre dagar!

Jag som är bortskämd med mycket bra sovande barn är helt slut! I natt har alla tre vaknat i omgångar! Mardrömmar, näsblod, Alvedon, gråt etc! Ena pojken är sjuk med feber och hosta och båda stora har ytliga blodkärl i näsan och vi verkar vara inne i näsblodssäsong igen för igår var natten likadan, tyvärr är jag ensam med eländet eftersom min man är ännu sjukare och inne på sjätte dagen med hög feber och hosta och halsont :( jag behöver snart en ordentlig semester :S
    Usch va jobbigt för er..Hoppas ni blir bättre snart! Va kul att han har fått tänder! Glad
  • AnnaKaffekanna
    Cizzi86 skrev 2013-01-21 19:19:21 följande:
    Hej alla!min kompis läste en intressant teori på en blogg. Får se om jag kan förklara så ni förstår. När man blir gravid och går till bm så räknas bf ut efter senaste mens. Då får man alltså ett datum för bf. Sen går man på ul och då ändras,oftast,datumet. Teorin är alltså så att om datumet tidigareläggs så är det en kille och om det senareläggs så är det en tjej. Vi har kollat några av våra vänner och det har stämt på de. Vore kul att se om det stämmer på er. Jag var beräknad 4sept med första men flyttades till 29 aug och fick en kille. Nu beräknad 4juli men flyttades till 1juli och fick en kille till;) anledningen tros vara att killar är lite större och därför tidigareläggs. Lite kul eller hur;D

Jag blev först beräknad till den 19 augusti, efter ul beräknades min bebis komma den 12 augusti. Fast han valde att titta ut redan den 10e juli! Men japp, detta stämmer ju på mig!Skrattande
  • AnnaKaffekanna

på tal om torra fläckar, min son får såna ibland och då smörjer jag med decubal.Funkar riktigt bra! allt det försvinner helt inom 2 dagar!

• AnnaKaffekanna
    EllaBella02 skrev 2013-01-29 14:09:42 följande:
    Tusan vad tänder alla era bebbar får! Här är inte en tand i sikte! : )

Inga tänder här heller..
  • AnnaKaffekanna

Hej igen alla! Nu var det ett tag sen jag var inne och skrev något. Vi har legat sjuka hela bunten här hemma.. Den som tyvärr har varit sjukast är min lille Dante .. Snorig, hostig och är stenhård i magen (trots en burk katrinplommonpure om dan).. Sen kan vi ju lägga till en massa gnäll och ont av tandsprickning.. Men men. Nu börjar det bli bättre igenGlad. Inga tänder än dock..Min dotter var ju iofs 9 mån när hon fick sin första tand.. kanske blir han lika sen..
    Är allt bra med er?

På tal om nåt annat! Min lille son Dante e med i en bebistävling på lifestone.com Vi har beställt ett kristallhjärta med hans handavtryck! Kan verkligen rekomendera det! Det är såååå vackert. Vi har ett med min dotters avtryck oxå  . Till saken, om man vinner månadens tävling så får man sitt hjärta 1000 kr billigare. Vilket hade varit en stor lättnad då min ekonomi just har fått sig en törn... Om någon vill så rösta gärna på min lille pågGlad

http://www.lifestone.com/sv/bebistavling/

• AnnaKaffekanna
    Tibell skrev 2013-01-31 15:23:52 följande:
    Nu har jag röstat

Jag måste bara be er om en tjänst...kan ni gå in på följande länkar och berätta om era barn också andas som Lovis gör ?! Hon andas såhär när hon sitter, leker, ligger på mage och äter. ..
    Ni måste ha ljudet på !

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Imorgon ska vi till bvc igen för ny vägning. Var där i måndags och då har Lovis inte ökat något alls sen de drog sonden.
    Men nu har ci kommit igång ordentligt med
    både mat och gröt så hoppas det gjort skillnad

Inga tänder här heller... storasystrarna var nog 7-8 månader när de fick sina första så Lovis kommer säkert inom en månad skulle jag tro...
    Tack så mycket för att du röstade på min gosse jag lyssnade på båda videorna och lite så låter min son oxå när han ligger på mage o anstränger sig eller när han är väldigt koncentrerad. Hoppas att allt är ok med henne. Gullig liten tjej du har
  • AnnaKaffekanna

Jag ammar oftast inte under natten eftersom han brukar sova hela nätter. Det händer såklart att han vaknar och vill snutta lite. Men annars brukar jag amma honom länge tills han somnar på kvällen runt 22-23. Sedan brukar han vakna  runt 5-6 på morgonen och äta lite för att sen somna om och sova till 8-9. Men annars kommer jag att fortsätta att delamma honom iaf minst ett år till.Glad

• AnnaKaffekanna
    skuttare skrev 2013-02-03 08:45:39 följande:
    När era bebisar har somnat på kvällen sover de sen då eller vaknar de många ggr på kvällskvisten? Vår sover så oroligt och vaknar flera ggr. Men hon somnar oftaSt vill hårdare efter typ 22. Har inte alltid varit så men nu har det varit så en längre period. Av den anledningen så sover hon med oss i soffan än tills vi går och lägger oss,annars skulle jag ju bo i sovRummet.

Precis så gör Dante med. Jag försöker natta honom ett par gånger men han kan vakna flera ggr för att sen somna "på riktigt" runt 22. Han sover oxå i soffan hos oss tills vi går o lägger oss, då bär jag in honom i sängen
  • AnnaKaffekanna
    chess07 skrev 2013-02-02 17:11:28 följande:
    Annakaffepanna! Jag har oxå tänkt delamma till ett år om lilleman vill villsäga ;)

Jo precis! Det är ju en förutsättning.. Att de VILL fortsätta Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012