Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

Nu är vi på väg till Uppsala för RUL sjukt nervös men oxå glad och spänd.

• michelodeon

Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    SommarDahlia skrev 2012-02-02 08:50:35 följande:
    Jag hade oxå lågt sittade moderkaka med sonen, men allt såg bra ut i v. 32 och han föddes vaginalt utan några komplikationer. Tydligen ganska vanligt och löser sig i de allra flesta fall, dessutom är det ju mysigt med ett extra ul :)

Grattis till gossen!
    Ja hon sa att det säkert kommer flytta på sig så jag är mest glad att få en extra titt på bebben

tack tack! 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    enilorac81 skrev 2012-02-02 10:11:26 följande:
    Hur många gånger till efter RUL får man göra ultraljud? Någon som har koll?
    I Uppsala län får man bara ett. Om man inte behöver ett extra som tex tillväxt eller som jag, att se om moderkakan flyttat på sig.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    ZoZoZ skrev 2012-02-02 11:06:46 följande:
    Lyckligast i världen just nu! Allt såg jättebra ut på vårt UL idag och med 99,9% säkerhet så är det en liten Zmilla!! :D Vi blev även framflyttade, nytt BF den 2/7, v 18+2 idag.
    Härligt! Grattis Solig
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Engla80 skrev 2012-02-02 12:52:36 följande:

Ni som fått bekräftat vad ni väntar, stämde era intutioner? Dom säger ju att mamman oftast har rätt när hon gissar kön på babyn i sin mage...

När jag väntade sonen var jag het säker på att det var en pojke och det stämde ju  
    Denna gången har jag varit lite mer velig och inte "känt" så mycket vad det är. Men när vi satt och väntade gissade jag på tjej och sambon på pojke så han fick rätt  
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Jag och sambon har inte riktigt samma smak när det gäller namn. Nu när vi vet att det är en pojke blir det lite lättare iaf. 
    Det blir med största sannolikhet Joar. Jag älskar det namnet och sambon börjar gilla det mer och mer (från början va det tvär NEJ)
    Vi bor i Enköping och här var det under 1200-talet Joar Blå som regerade  

Min Vincent heter Pär i mellannamn efter min pappa och det kommer även denna göra. Sambon får välja ett namn från han sida av släkten som han vill ha med. 

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Trolla75 skrev 2012-02-03 09:39:48 följande:
    Vi måste använda vår kvinnliga list så vi får igenom våra namnförslag Flört
    Det tar längre tid för killarna att acceptera våra förslag, men ju längre tiden går verkar de hamna på rätt bana och gilla våra förslag...

Man kan ju också vända lite på det och låta dom tro att dom kom på namnet som vi i själva verket föreslagit, lite omvänd psykologi... funkar på barn o män Flört haha...
    SkrattandeHaha ja precis! Å så försöker jag förklara vilken cool viking Joar var och att vårat barn kommer bli lika stor å cool Tungan ute 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Trolla75 skrev 2012-02-03 09:54:12 följande:
    Det är ju lite coolt att kunna associera till något historiskt! och vilken liten kille skulle inte vilja vara uppkallad efter en riddare? 
    Precis min mening 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012