Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-03-01 17:05:08 följande:
    Jag köper mitt kokosfett/kokosolja på Hälsokosten, det är jättenyttigt! 1 tsk brukar räcka.

Men jag rekommenderar inte det silvriga paketet man köper i vanlig mataffär, det är härdat o läskigt!
    Okej! Tror jag ska pröva Har sånt där silvrigt paket hemma men då ska jag pröva det från hälsokosten istället bra tips!
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    JennyL88 skrev 2012-03-14 10:10:03 följande:
    Min  mage växer som bara den.. Gravid
    Och lilla bebisen sprattlar runtHjärta
    Jag går idag in i vecka 21 och halva tiden har gått, mer eller mindreTungan ute
    På UL för någon vecka sedan fick jag reda på att jag måste göra ytterligare ett
    ultraljud för att se så att min moderkaka har flyttat  sig uppåt. (v.32)
    Annars blir det kejsarsnitt v.38 ungefär. Någon som varit med om detta, är de vanligt??!
    Är oxå i samma situation, moderkakan sitter alldeles för långt ner. Så ska in på koll runt vecka 32. Till mig sa dom att i allra flesta fall så flyttar moderkakan på sig när livmodern växer. Så det är inget jag är jätteorolig för men hoppas verkligen att den flyttat på sig för ks vill jag hels inte ha.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Alemonia skrev 2012-03-14 14:47:18 följande:
    Nu får ni mig att börja fundera. Jag kommer inte ihåg hur moderkakan låg med dottern men jag vet att den nu ligger fram. Dock var det inte minsta kommentar om extra UL för att se dess placering längre fram. Men min kanske låg nog högt upp? Hur vet jag det? Jag kan ju fråga min BM om noteringar när jag ska dit.
    Min moderkaka ligger för långt ner i bakvägg. Hade den legat i framvägg hade det inte varit nåt problem sa dom, eftersom moderkakan flyttar på sig mer uppåt i framvägg.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    SaJo81 skrev 2012-03-16 17:17:28 följande:
    vart bor alla då?
    Är nyfiken! hade ju vart jättekul att få träffa nån från tråden=) 
    Jag bor i Enköping :) 4 mil från Uppsala.
    Skriver inte så ofta men läser allt och hoppar in ibland  

Jag har fått höra att det ska bli världens babyboom i sommar! Tydligen har mitt mvc fullt upp hela tiden. Hoppas verkligen att dom har plats i Uppsala när jag ska föda, vill inte behöva åka nån annanstans.

Är det många som är gravida där ni bor? 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    momster skrev 2012-03-16 20:13:56 följande:
    Verkar vara många här omkring som ska ha barn. Hoppas på att få föda i Västerås. Bor mittemellan Falun och Västerås så jag har hört att vi här kan få välja. Om inte liten får för sig att komma när vi är ute på nått äventyr för då tar vi närmsta bb:)
    Jag får oxå välja Västerås om jag vill. Enköping ligger bara 15 min därifrån. Men födde i Uppsala sist så hoppas jag kan det nu oxå
    chess07 skrev 2012-03-16 20:19:35 följande:
    I Enköping har jag släkt varav en kusin skall ha barn nu i maj! Glad
    Jag vet säkerligen 15 st som ska ha barn i år som jag känner! Vi är 6 st på jobbet!! Så de är nog babyboomår!
    Åhå va roligt oj så många på ditt jobb! blir många ersättare då.

Själv vet jag inte så många alls som ska ha i sommar, men min lillasyster ska få 10 veckor före mig (bf 25 april) så det ska bli kul att vara mammaledig samtidigt som henne

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Jodå jag gick i samma klass som daniel länge, vi bodde i samma by och va ihop när vi var små
    Så jag kände Fredrik oxå när vi var små :(

• michelodeon
    chess07 skrev 2012-03-17 16:04:13 följande:
    ibland är världen liten! så då är du från lillkyrka? Saknar Freddan så otroligt, men livet går ju vidare på något konstigt sätt och det känns ändå skönt att lilla E finns och förgyller tillvaron för dem närmsta och att det kommer en kusin till henne nu! :) 
    Ja verkligen liten! Japp är uppvuxen i lillkyrka... bodde bakon kyrkan i Viggeby, mina föräldrar bor kvar där. 
    Min lillasyster är tillsammans med en kusin till dom, kanske oxå är en släkting till dig... Jesper heter han. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    FruSandra skrev 2012-03-18 17:38:04 följande:
    Snoffsan08
    En förlossning som kallas för slakthuset pga många dödsfall säger en hel del för min del. + att min systers vänner födde där, och barnet dog pga läkarens fel.. Dessutom fullkomligt HATAR jag de sjukhuset över huvudtaget..
    Därför vägrar ja Södertälje sjukhus....
    Men gud, det låter ju helt sjukt förstår inte hur det kan vara så stor skillnad på olika sjukhus.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    snoffsan08 skrev 2012-03-19 17:57:41 följande:
    Var precis inne på skatteverkets hemsida och kollade vad jag får tillbaka på skatten, innan avdrag. Mycket trevligt Flört
    Jag har oxå kollat, fick tillbaka men blev besviken för det var inte så mycket som det brukar men man ska väl inte klaga så länge man får tillbaka
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    snoffsan08 skrev 2012-03-20 10:20:26 följande:
    Hur känner ni er i humöret nu förresten? Nu när man kommit en bit på vägen? Vi har MYCKET bättre stämning här hemma nu. Jätte skönt Glad
    Nja det är väl inge vidare känner mig deppig och sååå irriterad! Med sonen är jag precis som vanligt men sambon irriterar mig jämt även fast han inte beter sig annorlunda nu än innan. Han är så snäll å förstår nog inte riktigt och jag får dåligt samvete men jag inte riktigt hjälpa de. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Jag bad oxå om sen avnavling när jag födde mig son 2009 och fick det, i Uppsala gör man det om det går.
    Ber oxå om att bm ska använda sig av perinealskydd/grepp för att minska risken för sfinkterruptur.  

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Alemonia skrev 2012-03-21 12:49:05 följande:
    Vad betyder och innebär det sista du skrev?
    Finns massa info på nätet men i korthet är det ett speciellt grepp bm använder precis när bebisen är på väg ut för att minska risken att man spricker hela vägen (sfinkterruptur) så att säga.  
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012